- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

نمایندگان مجلس؛ خوش نشین‌های ناراضی!

گفته می شود برخی از نمایندگان مجلس نسبت به مبلغ ۱۰۰ میلیون پولی که برای رهن مسکن هریک از نمایندگان در نظر گرفته شده است ناراضی اند و آن مبلغ را کم می دانند.نمایندگان مجلس؛ خوش نشین‌های ناراضی! [1]

 
به گزارش فرارو، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سقف قطعی مبلغ رهن خانه نمایندگان مشخص نشده است، گفت: «مبلغ رهنی که به نمایندگان اختصاص داده می‌شد ۱۰۰ میلیون تومان بود اما برخی وکلای ملت اعلام کردند که با توجه به افزایش اجاره بها امکان تهیه مسکن با این پول را ندارند بنابراین مجلس در حال پیگیری این موضوع است.»
 
علی علی‌لو گفت: «پول رهنی که مجلس قصد دارد در اختیار نمایندگان قرار دهد هنوز تعیین قطعی نشده است  مجلس در حال برسی آن است چون تعدادی از نمایندگان اعلام کردند با توجه به افزایش اجاره و رهن خانه‌ها امکان تهیه مسکن با این پول امکان پذیر نیست.»
 
این نماینده مجلس در حالی این موضوع را مطرح کرد که با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان می توان در مناطق شمالی تهران خانه هایی با متراژ مناسب اجاره کرد. 
 
روزنامه دنیای اقتصاد چند روز پیش در گزارشی  قیمت های رهن در برخی مناطق شمالی تهران را اعلام کرد. براساس گزارش این روزنامه با ۱۰۰ میلیون تومان پول رهن می توان خانه های ۸۵ متری، ۱۵۰ متری، ۱۱۰متری و… در مناطق شمالی تهران اجاره کرد. 
 
با این وجود براساس اظهارات علی لو برخی نمایندگان از مبلغ در نظر گرفته شده توسط مجلس برای رهن منزل نارضایتی دارند. 
 
این در شرایطی است که بسیاری از شهروندان تهرانی در آشفته بازار اجاره بها، صدایشان به جایی نمی رسد. چند تن از مخاطبان فرارو با ارسال نظرات خود درباره نارضایتی نمایندگان نسبت به دریافت ۱۰۰ میلیون تومان برای اجاره منزل به رویکرد وکلای ملت شدیدا انتقاد کرده اند. 
 
علی یکی از مخاطبان فرارو در این باره معتقد است: «واقعاً شرم آوره! نماینده ای که براش خونه بگیرن، خدم و حشم هم داشته باشه ماهی ۳ میلیون هم بگیره کجا می تونه درد کسی که ۴۵۰ هزار تومان می گیره و ۴۰۰ هزار کرایه خونه میده رو بفهمه؟»
 
مهدی یکی دیگر از مخاطبان فرارو نیز به این رویکرد نمایندگان اعتراض کرد و در این باره نوشت: «پس بگو چرا صداتون درنمیاد نمایندگان محترم حقوقتان ۲۷۰۰۰۰۰تومان حداقل ۱۰۰۰۰۰۰۰۰تومانم که برای رهن میگیرید، حالا مقایسته کنید با حقوق من ۴۵۰۰۰۰تومان اجاره خونه ام خداوکیلی به خاک بابام ۲۵۰۰۰۰تومانه با ۲۰۰۰۰۰۰تومان رهن با خانم دانشجویی که هرترم ۴۰۰۰۰۰شهریه دانشگاهش میشه و نه رانتی دارم نه وامی نه شرکتی.»