- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جوانان جویای کار بخش عسلویه به دفتر مقام معظم رهبری نامه زدند

بسمه تعالی

 

« در هیچ سرزمینی عدل برپا نخواهد شد مگر آنکه مردمش بتوانند فریاد مظلومیت خویش را بدون لکنت زبان به گوش حاکم برسانند »                        امام علی علیه­السلام

حضور گرم و پر مهر رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه­ای مدظله العالی و دامت برکاته

سلام علیکم

از درد است که می­نویسیم، از رنج و اندوه است که شکوه می­کنیم، از درماندگی و استیصال است که حسرت می­خوریم. به تنهایی نه توان رویارویی با مشکلات را داریم و نه طاقت آن­که سکوت کنیم و نظاره­گر  پایمال شدن­ حق خویش باشیم؛ و اگر همه­ی اینها نبود، ما را به شکایت و آه و ناله در حضورتان چه حاجت بود!؟ مگر نه آنکه فرزند نزد پدر آرد هر آنچه اندوه در درون دارد؟ مگر نه آنکه فرزند درد خود را، سفره­ی دل خویش را نزد عزیزترین کسانش باز گوید؟! ما نیز، شکایت حال خود را نزد پدر بزرگوارمان، نزد عزیز و آخرین تکیه­گاهمان آورده­ایم.

ما جوانانی که تا دیروز همه می­گفتند به دانشگاه وارد شوید و تحصیل علم و دانش نمایید که فردا روز درمانده نشوید و بتوانید در رقابت با دیگران برای استخدام در تاسیسات صنعتی نفت و پتروشیمی که تا دم در خانه­تان رسیده است، موفق باشید. امروز اما ما جوانان بومی عسلویه از پی یافتن شغلی آبرومند، در برابر کوهی از ناهماهنگی­ها و ناجوانمردی­ها قرار گرفته­ایم و اکنون پس از این همه سال که درگیر تحصیل بوده­ایم، تازه دریافتیم که هیهات « خود غلط بود آنچه می­پنداشتیم » و ما می­بایست در این مدت علاوه بر تحصیل، به مورد مهم­تر و تاثیرگذارتری هم توجه می­کردیم و آن داشتن واسطه­ای قدرتمند (پارتی) است که در صورت عدم وجود آن، هر نوع تقلا و سعی برای پیداکردن شغل، آب در هاون کوبیدن است. آری، ما جوانان عسلویه با مدارک دانشگاهی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد باید مدت­های مدیدی در پی یافتن شغلی آبرومند در مسیر بین منزل و اداره­ی امور اشتغال سازمان منطقه­ی ویژه­ی اقتصادی انرژی پارس جنوبی و تاسیسات نفت و پتروشیمی در آمد و شد باشیم و خطر راه و گرمای طاقت­فرسا را به جان بخریم و در پایان هم هیچ نتیجه­ای عایدمان نگردد. پس از مراجعات فراوان و درخواست­های مکرر از مسئولین امر که هیچ سودی برای ما نداشته است، تصمیم بر آن گرفتیم که حال تاسف­بار و وضعیت نابسامان اشتغال جوانان بومی منطقه­ی عسلویه را که به نظر می­رسد هیچ اراده­ای در میان مسئولین استانی و شهرستانی برای رفع آن وجود ندارد، به عرض شما برسانیم. مگر شما ما را دریابید و داد ما را بازستانید؛ چون می­دانیم شما اهل ستاندن حق از ظالمین هستید و بر نمی­تابید که در قلمرو حکومتی که عدل و داد شعار آن است، هیچ مظلومی فریاد دادخواهی سردهد و شما به او پاسخ شایسته ندهید. پدر بزرگوار و گرانقدر، به پیوست این نامه، فهرستی از جوانان غیر شاغل بومی منطقه­ی پارس جنوبی که دارای مدرک تحصیلی کاردانی و بالاتر هستند، ارائه گردیده است. شایسته است به منظور برطرف شدن مشکل اشتغال این جوانان و در نظر گرفتن اولویتی ویژه برای استخدام آنان، فرمانی جهادی صادر نمایید و مسئولین مربوطه در وزارت محترم نفت را به طور جدی برای حل این معضل پیگیر گردانید. شایان ذکر است که عده­ی بسیار زیادی از جوانان بیکار و بومی هستند که دارای مدارک تحصیلی دیپلم یا پایین­تر از آن بوده و صرفا جهت رعایت اختصار نام آنها در این فهرست وارد نشده است. رهبر بزرگوار انقلاب و پدر عزیز همه­ی فرزندان این مرز و بوم، تمام امید ما اول به خدا سپس به شماست تا با حضور به موقع و صدور دستوری سازنده، در راستای رفع مشکل اشتغال جوانان و حتی به کارگیری نیروهای مستعد بومی در مشاغل مهم و پست­های حساس در سطح شهرستان و استان، گام بردارید و خیزی بلند به سوی تحقق کامل عدالت در حق بومیان این منطقه­ ی صنعتی صورت دهید.

 

دفتر نهاد ریاست محترم جمهوری جهت پیگیری
دفتر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری
دفتر نماینده­ی محترم مردم شریف دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری
استانداری محترم استان بوشهر جهت استحضار و پیگیری
مدیر عامل محترم منطقه­ ی ویژه­ ی اقتصادی انرژی پارس جنوبی جهت استحضار و پیگیری