واردات از گمرک بوشهر از نظر وزنی ۶۷ درصد افزایش یافت
تاريخ ارسال خبر : 5 جولای 2015 | ساعت 9:57 | کد خبر: 33549 | sv85 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: واردات از گمرک بوشهر از نظر وزنی ۶۷ درصد افزایش یافت.

به گزارش “عسلویه نیوز” احمد پورحیدر ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران به تشریح وضعیت صادرات و واردات از گمرکات استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: در استان بوشهر ۱۳ گمرک فعالیت دارند و کشورهای حوزه خلیج فارس و هند و ویتنام به عنوان مهمترین مقصد صادرات کالاهای استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی صادرات محصولات پتروشیمی را به عنوان مهمترین محصول صادراتی استان بوشهر عنوان کرد و افزود: میعانات گازی به عنوان مهمترین محصولات صادراتی استان بوشهر محسوب می‌شوند.

مدیرکل گمرک بوشهر به صادرات بیش از ۶.۴ میلیون تن کالا با ارزش بیش از ۳.۶۹ میلیارد دلار از طریق گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: میزان صادرات محصولات استان بوشهر ۲۲ درد افزایش یافت.

وی به کسب رتبه نخست صادرات گمرکات استان بوشهر در سطح کشور اشاره کرد و گفت: درآمد گمرکات استان بوشهر طی سه ماهه نخست امسال بیش از ۴.۶ میلیارد ریال بوده است که ۴۱ درصد افزایش یافته است.

پورحیدر از واردات ۴۴۹ هزار تن کالا با ارزش بیش از ۸۸۲ میلیون دلار طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: میزان واردات کالا از نظر ارزش ۵۲ درصد و از نظر وزنی ۶۷ درصد افزایش یافت.

وی در پایان به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در زمینه صادرات و واردات و بازرگانی اشاره کرد و گفت: تلاش‌های ویژه‌ای در راستای تسهیل در امور صادرات و واردات و امور گمرکی صورت گرفته است.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ