چشمان ۱۱۰۰ کیلومتری سپاه در جنوب کشور
تاريخ ارسال خبر : 5 جولای 2015 | ساعت 14:44 | کد خبر: 33569 | sv66 | چاپ این مطلب

دومین سامانه راداری «قدیر» سپاه عصر امروز در جنوب کشور وارد چرخه عملیاتی کشور شد تا منطقه وسیعی از جنوب غرب آسیا تحت دید راداری سپاه باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، سامانه راداری «قدیر»، عصر امروز با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در سایت راداری پدافند هوایی سپاه در اهواز، وارد چرخه عملیاتی شد.

این رادار قابلیت کشف هواپیماها تا فاصله ۶۰۰ کیلومتری، موشک بالستیک ۱۱۰۰ کیلومتری و در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری را داراست.

این دومین رادار قدیر است که پس از ۶ ماه فعالیت آزمایشی وارد چرخه عملیاتی شده و رادار سوم از این دست رادارهای برد بلند تا ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

نشریه «اسرائیل دیفنس» (israel defense) در همان زمان و در گزارشی با اشاره به رزمایش موشکی ایران اعلام کرد که پیشرفت فناوری و نظامی ایران فراتر از حد تصور کشورهای غربی است.

این نشریه نظامی نوشت: روشن شد که صنعت نظامی ایران پیشرفته‌تر از آن است که غرب ارزیابی کرده است. آنچه ایرانی‌ها برای اولین بار بخصوص رادار چندمنظوره بسیار پیشرفته [قدیر] را به نمایش گذاشتند، وجود قدرت تکنولوژی موثر از نوع درجه یک را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار فارس، از این رادار توانمند (ساخته شده در مرکز جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه) برای کشف اهداف هوایی، هواپیماهای رادارگریز (استیلز)، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک و نیز ماهواره‌های در مدار پایین (لئو) استفاده می‌شود.

رادار آرایه فازی «قدیر» با قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی و مقاوم در برابر جنگ الکترونیک، در نقاط مختلف میهن اسلامی نصب شده و اطلاعات آن قابل انتقال به تمام نقاط کشور است.

بیش از ۱۰۰ آنتن با قابلیت گردش ۳۶۰ درجه برروی این رادار نصب شده است.

اولین نوع این رادار یک سال پیش در سایت راداری گرمسار به نام «شهدای بعثت» رونمایی شده بود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ