- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اختتامیه دومین جشنواره مبارزه با مواد مخدر در روستای بندو برگزار شد

رای دومین بار جشنواره مبارزه با دخانیات ، امسال به میزبانی اهالی روستای بندو از توابع شهرستان کنگان به سرپرستی نماینده بهورزان شهرستان  محمد زارعی وجمعی از جوانان و با همکاری امام جمعه روستای بندو از تاریخ ۷ تیرماه ۱۳۸۹ به مدت ۷ روز برگزار شد.

   این نمایشگاه که با استقبال امام جمعه بخش حجت السلام والمسلمین گنجی وبا حضور جمعی از مسئولین سپاه منطقه ،هفته گذشته به معرض دید عموم گذاشته شده بود امروز با مشارکت جمع کثیری از مردم این روستا پایان یافت .

  در این نمایشگاه بیش از۷۰ اثر نقاشی ۶۵ اثر روزنامه دیواری وچندین اثرماکت به همراه پیامهای سلامت ومخاطرات مواد مخدر به علاوه اتاق معتادن که از پیش نخل ساخته شده بود درمدرسه ابتدایی روستای بندو به اجرا درامد.

 به گفته مسئول برگزاری این جشنواره درطول این هفت روز، این نمایشگاه شاهد حضور سازمانهای مختلف از بخش، شهرستان واستان بوده ودر رسانه های استانی (تلویزیون ، روزنامه ، اینترنت و…) بازتاب خبری خوبی داشته است که درکنار آن با زحمات بی دریغ جوانان، نوجوانان ومسولین این روستا توانسته اند یکی از مهمترین فعالیت های اموزشی وفرهنگی را در منطقه ایجاد کنند.

نماینده بهورزان شهرستان در این باره گفت : در طول برگزاری این جشنواره که هر شب مراسمی خاصی را با حضور شخصیت های مذهبی و دولتی در بر داشته ،این نمایشگاه در بین مردم و رسانه ها نمود زیبای از خود نشان داده است.

محمد زارعی گفت:در این نمایشگاه با سعی و تلاش جوانان و اعضای فعال انجمن اندیشه ورزان برنا در قالب کانون فرهنگی روستا  برنامه های متعددی از جمله :اجرای تاتر ، مقاله وشعر خوانی ، فیلم کوتاه ، اجرای موسیقی الفردوس شهر عسلویه و مسابقات ویژه جوانان را در طول این جشنواره به اجرا در آمد   

    اختتامیه این جشنواره باحضور جمع بزرگ مردمی و امام جمعه بخش عسلویه راس ساعت ۹ با تلاوت چند از آیات قرآن مجید ، سرود ملی و سخنرانی  حجت السلام والمسلمین گنجی برگزار شد.

  حجت الاسلام گنجی در این مراسم اذعان داشت : از اینکه به شکرانه خداوند دو مذهب سنی وشیعه در جوار هم برای آبادی وحفظ جان انقلاب در تلاش هستند مایه افتخار و مباهات ماست .

وی افزود : کمک به این قشر از جامعه کمک به ایجاد فضایی سالم برای رشد و پروش استعداد های جوانان است از آنجا که فعالیت های مفیدی در این زمینه در سطح شهرستان صورت گرفته است، مسئولین نیز باید در این زمینه همت بیشتری از خود نشان دهند و به این قشر بیمار جامعه بیش از پیش برای رهایی از این بند اجباری کمک کنند.

وی ادامه داد : مسئولین فرهنگی شهرستان باید در زمینه افزایش سطح آگاهی مردم از این بلای خانمان سوز تلاش ویژه ای انجام دهند ؛البته صدا و سیما نیز در این مورد مسئولیت سنگینی بر عهده دارد .

وی گفت : دشمنان با این حربه می خواهند جوانان ما را از آرمان های انقلاب و نظام دور کنند و در این راه هم از هیچ کاری دریغ نمی کنند..

   در ادامه نیز مراسم نمادین تدفین جنازه های اشخاص معتاد ، با همراهی روحانیون ، مسولین ، مردم و کشیدن تابوت توسط کودکان بادفن جنازه ادمهای سیگاری ومعتاد پایین یافت.