- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

عسگر جلالیان|در مراسم معارفه استاندار جدید شرکت نمی کنم

عسلویه نیوز-  دکتر عسگر جلالیان نماینده مردم محترم کنگان ، دیر ، جم وعسلویه در مجلس شورای اسلامی که یکی از نماینده گان فعال استان در مجلس شورای اسلامی می باشد وبا نطقها ونامه نگاریهای خود همیشه سعی داشته تا گوشه ای از نابسامانیها ومشکلات مردم استان وحوزه انتخابیه خود را به نوعی به گوش مسئولین بلند بالای کشور برساند امروز بعد از ظهر در کنفرانس خبری حاضر وبه سوالات خبرنگاران پاسخ گفت .
به گزارش ارم نیوز این کنفرانس خبری که به درخواست دکتر جلالیان در دفتر هفته نامه نصیر بوشهر برگزار گردید تعدادی از خبرنگاران رسانه ها ونشریات استان حضور داشتند ودر ابتدای این کنفرانس دکتر جلالیان ضمن برشمردن تعدادی از کارهای پیگیری شده وهمچنین در حال انجام از سوی وی برای مردم استان وحوزه انتخابیه خود به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ گفت .
وی در ابتدای سخنان خود اظهار نمود : ۹۰% مردم استان دبوشهر از وجود وزارت نفت در این استان ناراضی هستند . چون تا کنون وزارت نفت نتوانسته به خواسته به حق این مردم جواب مثبت دهد .
وی ابراز نمود که ما بوشهریها مردمان مهمان نوازی هستیم که رسم مهمان نوازی ومهمان داری را برای وزارت نفت خوب انجام داده ایم ولی متاسفانه نفتی ها مهمانان خوبی نبودند وبه تعهداتشان در قبال مصوبات وهمچنین مطالبات مردم خوب عمل نکردند که این کار باعث یاس مردم از وزارت نفت وهمچنین منطقه ویژه پارس جنوبی گردیده .
وی خاطر نشان کرد که سهم استان بوشهر در درآمد ملی بسیار بالا است که که متاسفانه سهم استان در قبال دریافت سهم خود بسیار پایین است .
وی در خصوص برگزاری همایش عسلویه نیز گفت : این همایش یکی از همایشهای موفقی بود که برای مردم دو خروجی در بر داشت ، اول آنکه حداقل مطرح نمودیم که بیش از ۹۰% مردم استان از پارس جنوبی ناراضی وگلایه دارند که به اهداف خود در خصوص مردم نرسیده است ودیگر آنکه وزارت نفت نتوانسته تا کنون به تعهدات خود در خصوص مطالبات مردم عمل نماید .
وی گفت در خصوص عسلویه این نگرانی در سطح ملی وجود دارد که اگر فازهای پارس جنوبی به همین کندی پیش برود این مخزن مشترک به پایان خواهد رسید ومجتمع های پتروشیمیهای ما بدون خوراک خواهند ماند که این موضوع وکاستیها در عسلویه را طی یک نامه مهم ومحرمانه به اطلاع مقام معظم رهبری رسانیدم .همه نماینده گان استان در این راه همت نمودند وتلاشهای فراوانی انجام دادند .
وی در خصوص حوزه انتخابیه خود نیز گفت : تمامی شهرها وروستاهای حوزه انتخابیه ام تا دو سال دیگر بطور کامل از نعمت گاز برخوردار می شوند ودر این مدت سعی نموده ایم که اکثر مناطق حوزه انتخابیه ام را به آب کوثر وصل نماییم .
همچنین وی اظهار داشت گاز کشی به شهر عسلویه با مساعدت رئیس محترم جمهور بطور مجانی اجرایی گردیده .
وی در خصوص حمایت از تیم شاهین نیز اظهار نمود : تا کنون تلاشهای فراوانی در کمیسیون ورزش انجام دادم ورایزنیهای خوبی شد که این کار صدای مردم حوزه انتخابیه ام را درآورد وباعث بوجود آوردن بعضی از مشکلات برای بنده گردید  ولی باید بگوییم شاهین متعلق به همه مردم استان است وباید همه از این تیم حمایت کنند .
وی در خصوص رای ندادن نماینده بوشهر به وی در کمیسیون انرژی نیز اظهار کرد : من با احترامی که به جناب مهندس میگلی نژاد قائل هستم باید بگوییم این حق او بوده که می توانسته هر طور که صلاح می دانسته رای دهد وانتخاب گزینه مربوط به خود وی می باشد .
وی در جواب سوال خبرنگاران در خصوص شکاف میان نماینده گان استان اظهار کرد : من اینطوری که شما می گویید قبول ندارم ، شاید بعضی ها خود رای باشند ولی در زمانی که بنده رئیس مجمع نماینده گان بودم سعی کردم وموفق هم شدم که نگذارم شکاف ویا اختلافی میان نماینده گان بوجود آید .
وی در خصوص تکروی نماینده بوشهر برای حضور در جلسه معارفه استاندار که علی رغم تصمیم مجمع نماینده گان برای عدم حضور صورت پذیرفته بود گفت این اشکال را نماینده گان می پذیرند که نتوانسته اند متحدانه این خواسته را انجام دهند که منجر به حضور تک نفری میگلی نژاد در مراسم تودیع ومعارفه استاندارگردید .
وی در خصوص انتخاب استاندار جدید اظهار نمود : پس از اینکه اطلاع حاصل نمودیم که هیئت محترم دولت قصد دارد مهندس شفقت را جابجا نماید نامه ای به ریاست محترم جمهور نوشتیم واعلام نمودیم که هم اکنون که سعی دارید چنین تغییری را صورت دهید ما می خواهیم گزینه های بومی را مطرح نماییم که در آخر مهندس جهانبخش بعنوان استاندار بوشهر انتخاب گردید . وی در خصوص مهندس جهانبخش استاندار جدید بوشهر نیز گفت : من نسبت به توانمندی ایشان خوش بین هستم ووی از ابتدای کار خود در وزارت کشور بوده واز بخشداری شروع نموده تا به اینجا رسیده وخیلی خوب به حوزه کاری خود تسلط دارد که این می تواند برگ برنده وی باشد .
دکتر جلالیان در خصوص ارزیابی استاندار قدیم بوشهر نیز اظهار داشت : علی افراشته فرد زحمتکش وفعالی بود که توانست مصوبات مهمی را اجرایی نماید وگامهای بلندی را برای استان بردارد که در نوع خود بی نظیر بوده ومهندس شفقت تلاشهای انجام داد ولی نتوانست توقعات مردم استان را برآورده نماید که این ضعف بزرگ وی بود ونمره منفی در کارنامه وی .
وی در خصوص مصوبات سفر نیز گلایه نمود وگغت متاسفانه برخلاف آمارهای ارائه شده ۱۰ % این مصوبات سفر دوم اجرایی نشده است که در کشور بی نظیر است وحتی پروژ های هستند که هنوز در هما ۰ % باقی مانده اند .
دکتر جلالیان در خصوص حمایت از استاندار جدید وحضور در مراسم معارفه وی گفت : من به احترام توانمندی مدیران کار آمد بومی استان در جلسه معارفه شرکت نمی کنم ولی از مهندس جهانبخش بعنوان نماینده عالی دولت حمایت می کنم  ، چون نباید فرصتها را برای پیشرفت استان از دست بدهیم .