- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

آموزش مناسب آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضروری است

امام جمعه برازجان گفت: آموزش و سازمان‌دهی مناسب آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضروری است.

خبرگزاری فارس: آموزش مناسب آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضروری است

به گزارش “عسلویه نیوز”  حجت‌الاسلام حسن مصلح چهارشنبه‌شب در نشست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتستان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض مهم دینی است و باید فضا را برای عمل به این فریضه الهی مهیا سازیم و این امر نیازمند حضور تمامی مسئولان و آحاد جامعه است.

امام جمعه برازجان خاطرنشان کرد: برای فراگیری این فریضه دینی در جامعه باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را به بطن جامعه انتقال دهیم و همگان را برای عمل به این فریضه مهم الهی و اسلامی آماده سازیم و این امر نیازمند تلاش مداوم مسئولان ذی‌صلاح است.

مصلح با تاکید بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های جامعه اسلامی است و این مهم وظیفه مسئولان و مردم در ترویج این فریضه الهی و اسلامی را سنگین‌تر می‌کند.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب همگانی است و همه مردم باید خود را ملزم بدانند و نسبت به این مقوله حساس باشند چرا که عمل به این فریضه دینی اصلاح جامعه از بدی‌ها و زشتی‌ها را به دنبال دارد و سبب حرکت شتابان جامعه به سمت خیرات می‌شود.

امام جمعه برازجان با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در شرایط کنونی جامعه اذعان داشت: در شرایط کنونی با توجه به حجم گسترده تهاجم فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌های اسلامی و انقلابی، احیای امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از دستورات قرآنی و یک فریضه الهی است که همه اقشار جامعه برای ریشه‌کنی فساد، گناه و معصیت در جامعه باید به این امر توجه کنند.

مصلح با اشاره به اهمیت نقش دستگاه‌های تبلیغی در احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تمامی دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی و همچنین رسانه‌ها باید حضور فعال و موثر داشته باشند.

مصلح گفت: از عوامل مهمی که سبب گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌شود، آموزش و سازمان‌دهی مناسب آمرین به معروف و ناهیان از منکر، تشکیل ستادهای فرعی امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی در تمامی بخش‌ها، شهرها، روستاها و جوامع انسانی است.