- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دشمنان از گسترش فرهنگ اسلامی هراس دارند

امام جمعه جم گفت: دشمنان از گسترش فرهنگ اسلامی هراس دارند.

خبرگزاری فارس: دشمنان از گسترش فرهنگ اسلامی هراس دارند

به گزارش”عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام محمد گنجی صبح امروز در مراسم ویژه نیمه شعبان، اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی موجبات جذب جوانان به سمت معنویت و اخلاق کریمه اسلامی می‌شود و در شرایط کنونی لازم است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعبان افزود: شعبان، ماه بسیار ویژه‌ای است و علاوه بر اینکه اعیاد بزرگ شعبانیه در این ماه واقع شده‌اند، شعبان به دلیل اینکه دروازه ماه مهمانی خدا است نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: باید از معنویت این ماه عزیز استفاده بهینه را ببریم و به ویژه در روزی که میلاد امام عصر(عج) است باید نسبت به شناخت این امام عظیم‌الشان اهتمام ورزیم.

گنجی تصریح کرد: بدون تردید میلاد حضرت مهدی (عج) از روزهای بسیار بزرگ تاریخ تشیع است و همواره جشن نیمه برات از شکوه خاصی برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: حضرت مهدی(عج) بعد از شهادت پدرش به امامت رسید و در دوران ۶۹ ساله غیبت صغری از طریق نواب اربعه با مردم ارتباط داشت و امور مردم را سر و سامان می‌داد و بعد از ارتحال نایب چهارم(علی ابن محمد) تاکنون در دوران غیبت کبری به سر می‌برد و این دوران در واقع دارای حساسیت و اهمیت بسیار زیادی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دوران غیبت کبری، مسئولیت رهبری و ولایت جامعه مسلمین کاملا روشن است و ولی فقیه جامع‌الشرایط به عنوان رهبر و ولی مسلمین شناخته شده و امروز نیز حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی امر مسلمین جهان این مسئولیت سنگین را بر عهده دارند و همه موظف هستند که از ایشان تبعیت کنند و همه باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

گنجی بیان کرد: فرهنگ مهدویت باید در تمام شهرها و روستاها ترویج شود و جوانان باید با این فرهنگ ارزشمند و مهم آشنا شوند.

امام جمعه جم یادآور شد: دشمنان برای زدودن دین و معنویت تلاش زیادی از خود نشان داده‌اند و برای گمراه کردن آینده‌سازان ایران اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند که باید در برابر تلاش دشمنان ایستادگی کنیم.

گنجی اذعان داشت: دشمنان از گسترش فرهنگ اسلامی هراس دارند و تلاش زیادی برای کمرنگ کردن فعالیت‌های دینی انجام داده‌اند.

در این مراسم، برنامه‌های متنوع فرهنگی و مداحی و مولودی‌خوانی برگزار شد.