از جذب ۱۸۰ حامی تا احداث ۷۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان در عسلویه
تاريخ ارسال خبر : 5 جولای 2016 | ساعت 20:06 | کد خبر: 35107 | sv204 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عسلویه از جذب ۱۸۰ حامی تا احداث ۷۰ واحد مسکونی و کمک ۲ میلیارد ریالی ویژه مددجویان عسلویه خبر داد.

بوشهر 20 پایگاه جذب کمکهای مردمی کمیته امداد عسلویه بوشهر برپاشده استی?†âP„oÅp0U™T

 

جذب ۱۸۰ حامی به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب های قدر در شهرستان عسلویه
به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه بیان داشت در ماه رمضان سال جاری همانند سال های گذشته برنامه های متنوعی در راستای جمع آوری کمک به نیازمندان و ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های این نهاد در هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام بصورت ویژه دنبال می شود، افزود: پایگاه های طرح اکرام نیز در این ایام و مخصوصا شب های قدر در مساجد، مکان های مذهبی و شرکت ها اجرایی می شود و میتوان گفت حمایت از کودکان بی بضاعت به یک اعتقاد قلبی در بین اقشار مختلف مردم تبدیل شده است.

حسینی اعلام کرد: در پی تعامل انجام شده با شرکت های مستقر در منطقه پارس جنوبی، در جلسات و تجمعات کارکنان اداری و پرسنل شرکتها و مردم منطقه تا کنون تعداد ۱۸۰ نفر از کارکنان بخش های مختلف شرکت ها و ادارات، حمایت بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان طرح اکرام ایتام و محسنین را پذیرفته و به جرگه حامیان پیوسته اند که مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیون ریال را بصورت ماهانه متقبل شده اند.

وی خاطر نشان کرد: این روند همچنان ادامه دارد و مقرر است ان شاا… با حضور امدادگران در سایر شرکت ها و ادارات ثبت نام از حامیان جدید انجام گیرد.

 

پرداخت ۱ میلیارد و ۶۵۰میلیون ریال تسهیلات در بخش خودکفایی و اشتغال به ۱۲ خانوار تحت حمایت شهرستان عسلویه

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه بر تلاش همه جانبه برای حل مشکل اساسی خانواده های تحت حمایت و هدایت آنان به سمت توانمندی تاکید کرد.

وی هدف کمیته امداد از پرداخت تسهیلات اشتغالزا را خودکفایی جامعه هدف دانست و تصریح کرد: وام های خودکفایی با نظارت کارشناسان کمیته امداد شهرستان به متقاضیان صاحب صلاحیت پرداخت می شود.

وی افزود: در سه ماهه اول ۹۵ تعداد ۱۲ خانوار از مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلاتی به ارزش ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال موفق به اجرای طرح های اشتغال شده اند.

حسینی افزود: فرآیند شناسایی افراد مستعد، مشاوره، آموزش و در نهایت اعطای وام با همکاری کارکنان این اداره صورت پذیرفته و امید است با توجه به اهداف عالی کمیته امداد بتوانیم سیر تبدیل مددجویان جامعه هدف به خانواده های مولد اقتصادی را تسریع بخشیم.

لازم به ذکر است این تسهیلات بیشتر در حوزه های صنفی ،فروش وحوزه حمل و نقل به مددجویان واجد شرایط پرداخت شده است.

به گفته وی انجام کار فرهنگی و آموزشی به منظور افزایش روحیه خودباوری و شکوفایی استعدادهای مددجویان امری ضروری بوده و ایجاد اشتغال با همفکری و همراهی همه بخش‌ها به نتیجه خواهد رسید.

 

کمک ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به امر ازدواج نیازمندان عسلویه

 

مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان عسلویه با اشاره به تأمین جهیزیه برای مددجویان به عنوان وظیفه کمیته امداد گفت: این نهاد با توجه به رسالت ذاتی خود به عنوان نهادی مردمی، حمایتی در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج در طول سال اقدام به پرداخت مبالغی به عنوان کمک هزینه تامین جهیزیه به مددجویان در شرف ازدواج می کند.

حسینی اظهار داشت: یکی از مباحثی که در این نهاد مورد توجه قرار دارد کمک به امر ازدواج نیازمندان است که علاوه بر برنامه های آموزشی خدمات حمایتی مانند کمک هزینه جهیزیه به دختران و هدیه ازدواج به پسران جوان در نظر گرفته می شود.

وی افزود: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به امر ازدواج نیازمندان از محل اعتبارات امدادی، صدقات و جمع آوری زکات کمک شده است.

حسینی یادآور شد: در همین راستا در سال جاری کمک هزینه جهیزیه برای ۹۵ دختر تحت حمایت به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، هدیه ازدواج به ۲۰ پسر تحت حمایت به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال تخصیص یافته است.

مدیر کمیته امداد امام(ره) عسلویه تشکیل خانواده را یکی از نیازهای ضروری جامعه انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: امید داریم با همراهی و کمک خیرین بتوانیم کمک های بیشتری برای زوج های جوان داشته باشیم.
احداث ۷۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در عسلویه آغاز شد

 

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه گفت: واحد های یادشده هر کدام با زیربنای ۵۰ مترمربع و اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال در یک طبقه ساخت خواهد شد.

سید علی حسینی افزود: این واحدها بصورت مشترک با همکاری سپاه و کمیته امداد در مناطق مختلف روستایی شهرستان عسلویه ساخته می شود.

وی افزود: سپاه و کمیته امداد امام (ره) دو نهاد مردمی و برخواسته از متن مردم هستند و برای محرومیت زدایی از منطقه تلاش جدی دارند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه گفت: با عنایت به توجه امداد کشور به مسکن مددجویان در دو سال اخیر شاهد تحولات خوبی در زمینه تعمیرات،مقاوم سازی و خرید مسکن در شهرستان عسلویه بوده ایم.

وی اظهارداشت:۹۸۰ خانوار در قالب دو هزار و ۳۲۵ مددجو از خدمات کمیته امداد حضرت امام (ره) عسلویه بهره مند هستند.انتهای خبر/خ.ع


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ