- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

طرح انتخاب همسریابی دانش‌آموزان دختر دوره پیش‌دانشگاهی در بوشهر تصویب شد

محمد حاجی‌زاده ظهر امروز در حاشیه نشست شورای مشورتی استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: در نشست شورای مشورتی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های جنوبی شامل فارس، خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر که روز سه‌شنبه در بوشهر برگزار شد، ۱۰ طرح به تصویب رسید. وی افزود: طرح بصیرت فرهنگیان تحت عنوان بصیرت خواص، بصیرت ویژه اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس، عفاف و حجاب برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و آموزش مدرسه زندگی ویژه دانش‌آموزان از جمله این طرح‌ها است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر طرح شناسایی دانشمندان نوجوان ویژه دانش‌آموزان مقطع راهنمایی را یکی دیگر از طرح‌های تصویبی معرفی کرد و گفت: در قالب این طرح دانش‌آموزان نخبه شناسایی و وارد مرکز علمی، تکنولوژی و صنعتی می‌شوند و پس از بازدید کنفرانسی را در حضور مسئولان ارائه می‌دهند. حاجی‌زاده طرح تکریم از پیشکسوتان آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی برای کنکور سال آینده را از دیگر موارد تصویبی در این نشست مشورتی ذکر کرد.

وی بیان داشت: همچنین طرح پوشش سالم و ارزنده ویژه دختران دانش‌آموز و زنان فرهنگی از نظر رنگ و مدل نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای اول مهر ماه تصمیم‌گیری می‌شود. رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: همچنین علاوه بر محورهای یاد شده موضوع نحوه استخدام نیروهای حق‌التدریس اعم از شاغل و آزاد و راه‌اندازی و تاسیس مجتمع‌های آموزشی و پرورشی در تمام روستاهای این استان‌ها نیز تصویب شد.

حاجی‌زاده طرح شناسایی و تقویت کلاس‌های برگزیده ویژه دانش‌آموزان ابتدایی را یکی دیگر از طرح‌های تصویبی در این نشست ذکر کرد و عنوان داشت: در این طرح فوق برنامه‌ای برای همه دروس در نظر گرفته شده و دانش‌آموزان باهم به رقابت می‌پردازند و بعد از آن در هر پایه تعداد پنج کلاس شناسایی می‌شوند و با توجه به ارزیابی‌ها مشخص می‌شود که در هر شهر کدام درس بهتر ارائه شده است.