- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

توقیف خودرو قیمتی قذافی در ایتالیا

پلیس مالیاتی ایتالیا، خودروی گران قیمت یکی از پسران دیکتاتور پیشین لیبی را توقیف کرد.

به گزارش فارس: از «نیوز ترک ایندیا»، پلیس مالیات ایتالیا پس از ۴ سال سرانجام خودروی کادیلاک سیاه‌ رنگ متعلق به «الساعدی قذافی» یکی از پسران «معمر قذافی» دیکتاتور مخلوع لیبی را که در هتل گران قیمت «اکسلسیور پالاس» در شهر «جنوا» پارک شده بود، توقیف کرد و با خود برد.

بر اساس این گزارش، پلیس مالیات ایتالیا به دنبال تقاضایی که دادگاه جرایم بین‌المللی در لاهه در اوایل سال جاری میلادی به منظور ضبط همه دارایی‌های متعلق به خاندان قذافی با هدف پرداخت غرامت به قربانیان حکومت وی صادر کرد، این خودرو را توقیف کرد.

«آلدو وردین» مدیر هتل اکسلسیور گفت: «این خودروی گران قیمت از ماه فوریه ۲۰۰۸ هنگامی که معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی خواهان بازگشت پسرش الساعدی به کشور شد، در پارکینگ این هتل پارک شده بود.»

وی افزود: «الساعدی قذافی علاوه بر این خودرو، دوستان خود و ۲ قلاده سگ مورد علاقه خود را نیز در این هتل ترک کرد. پس از جنگ، مقام‌های سفارت لیبی به هتل آمده و سگ‌ها و دوستان وی را با خود بردند اما از پرداخت بدهی‌های الساعدی قذافی به هتل خودداری کردند.»

به گفته وی، الساعدی قذافی بیش از ۴۵۰ هزار دلار به این هتل بدهکار بوده و به‌رغم اقدامات قانونی هتل، این بدهی هنوز پرداخت نشده است.