افزایش ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعبی تولید گاز پارس جنوبی محقق شد
تاريخ ارسال خبر : 9 جولای 2015 | ساعت 18:37 | کد خبر: 33578 | sv83 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: افزایش ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعبی تولید گاز پارس جنوبی محقق شد.

به گزارش خبرنگار”عسلویه  نیوز” به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، علی‌اکبر شعبان‌پور از تحقق افزایش ظرفیت تولید گاز پارس جنوبی به میزان ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز خبر داد و اظهار داشت: تولید جدید این سکو از روز گذشته به صورت آزمایشی با برداشت ۴۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در حال انجام است.

وی در تشریح این دستاورد جدید افزود: با اتمام موفقیت‌آمیز عملیات حفاری ۴ حلقه چاه جدید در سکوی اقماری نخست فاز یک پارس جنوبی (SPD1) و نیز تجهیز سکوی بهره‌برداری این بخش متناسب با ظرفیت‌های تولیدی ایجاد شده، حجم تولید گاز در این سکو به میزان ۵۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش یافت.

شعبان‌پور عنوان کرد: پس از اختصاص یکی از سکوهای اقماری فاز یک (SPD2) (با ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب) به مجموعه سکوهای فاز ۱۹ پارس جنوبی، افزایش سطح تولید از سکوی نخست فاز یک به مرحله اجرا درآمد که در نتیجه آن با اجرای ابتکاری یک رشته فعالیت‌های فنی در بخش طراحی، مهندسی و حفاری چاه‌های جدید در این حوزه مخزنی، ‌ظرفیت تولید گاز از محدوده بلوک مخزنی واقع در سکوی SPD1 میدان مشترک پارس جنوبی از ۵۰۰ میلیون فوت مکعب به یک میلیارد فوت مکعب محقق شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با اجرای این طرح، زمینه افزایش تولید و برداشت به موقع از منابع هیدروکربوری کشورمان در ناحیه مرزی مخزن مشترک با کشور قطر فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: تمام عملیات مربوط به حفاری، طراحی و تجهیز تاسیسات و ایجاد قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سکوی دریایی فاز یک توسط متخصصان داخلی انجام شده است که با ایفای نقشی گسترده در حوزه‌های طراحی،‌ مهندسی و اجراء و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، سهم قابل توجهی در اجرای عملیات راهبردی ارتقاء تولید از فاز یک داشته‌اند.

شعبان‌پور با اشاره به اینکه این طرح از سال ۱۳۹۲ به اجرا درآمد، گفت: پس از اتمام مراحل حفاری و تجهیز سکو متناسب با شرایط جدید، مهلتی ۴۵ روزه برای راه‌اندازی سکو و امکان برداشت گاز از سوی شرکت ملی نفت ایران تعیین شده بود که با همکاری موثر پیمانکاران، این پروژه ۱۰ روز زودتر از زمان پیش‌بینی شده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ