- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اعزام ۳۰ روحانی بومی به شهرها و روستاهای سعدآباد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از ۳۰ روحانی بومی به شهرها و روستاهای سعدآباد اعزام می‌شوند.

خبرگزاری فارس: اعزام 30 روحانی بومی به شهرها و روستاهای سعدآباد

به گزارش “عسلویه نیوز ”  عبدالکریم جمالی عصر امروز در نشست با فعالان فرهنگی و مذهبی سعدآباد، اظهار داشت: ترویج احکام دینی و فرهنگ غنی اسلامی از مسائل مهمی است که جامعه به آن نیازمند است و تمامی مردم و مسئولان باید خود را نسبت به آن مکلف بدانند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام آخرین دین الهی است و تمامی ابعاد و جنبه‌های زندگی انسانی را در نظر گرفته و افراد با عمل به دستورات مبین دین مبین اسلامی می‌توانند راه سعادت و سربلندی در دنیا و آخرت را بپیمایند و ما وظیفه داریم ایشان را به نحو مطلوب با احکام و دستورات دین مبین اسلام آشنا کنیم.

جمالی زکات را یکی از مهم‌ترین فرایض دینی برشمرد و ابراز داشت: ترویج زکات در جامعه فواید فراوانی برای جامعه اسلامی به دنبال دارد که رفع فقر و فاصله‌های طبقاتی که دست‌ساخته انسان است و همچنین آبادانی و توسعه جوامع انسانی از برکات پرداخت زکات است.

وی اضافه کرد: اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد در قالب برنامه‌های دینی و ترویجی خود ترویج فرهنگ زکات را یکی از اصول قرار داده و در این راستا شاهد اعزام روحانیون تبلیغی زکات به نقاط مختلف سعدآباد به منظور آشنایی هرچه بیشتر مردم به ویژه کشاورزان با این فریضه الهی هستیم.

این مسئول بیان داشت: آگاه‌‌سازی و توجیه کشاورزان برای پرداخت زکات نیازمند تعامل و همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی و روحانیون است و حمایت‌های لازم برای اعزام روحانیون به مناطق مختلف سعدآباد توسط اداره تبلیغات اسلامی صورت پذیرفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد در این راستا تصریح کرد: روحانیون در این ماه مبارک رمضان به تبلیغ احیای زکات در میان جوانان و کشاورزان خواهند پرداخت.

جمالی با اشاره به نقش تأثیرگذار روحانیون در تبلیغ فریضه زکات گفت: روحانیون در ترویج فرهنگ انفاق و زکات در جامعه نقش اساسی دارند و با فعالیت‌های تبلیغی خویش همواره زمینه توسعه عمل به این فرایض را فراهم کرده‌اند و در این راستا عملکردی مطلوب و موفقیت‌آمیز داشته‌اند.

جمالی اظهار داشت: امسال ۳۰ روحانی بومی در ماه مبارک رمضان از طرف اداره تبلیغات اسلامی به مناطق مختلف شهری و روستایی سعدآباد اعزام می‌شوند.

وی با حساس خواندن جایگاه مبلغان یادآور شد: رسالتی که بر دوش مبلغان است باید آگاهانه و با اطلاعات بالا در راستای تبلیغ دین اسلام به مردم باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد با اشاره به هجمه‌های شدید دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ایجاد شکاف و فاصله میان مردم و نظام اسلامی، عنوان کرد: وظیفه مبلغان در موقعیت حساس کنونی آشنا کردن مردم با حقایق دین و خنثی کردن ترفندهای دشمنان است.

جمالی برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام و برنامه‌های ویژه شب‌های قدر را از برنامه‌های مبلغان در مساجد اعلام کرد و اضافه کرد: سعدآباد ۳۳ مسجد دارد که در تمام این مساجد مراسم‌های ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

جمالی برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان را از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی سعدآباد در این ماه دانست و بیان داشت: جوانان و نوجوانان می‌توانند با حضور خود در مساجد از جلسات معنوی و قرآنی بهره کافی ببرند.