- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

۴ مخزن ال پی جی در پالایشگاه جم به بهره‌برداری رسید

در آیینی با شکوه با حضور مسئولان شهرستان جم، چهار مخزن ال پی جی در پالایشگاه جم به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری فارس: 4 مخزن ال پی جی در پالایشگاه جم به بهره‌برداری رسید

به گزارش “عسلویه نیوز”مدیرعامل پالایشگاه جم شامگاه سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه ال پی جی در پالایشگاه اظهار داشت: پالایشگاه جم از مهم‌ترین پالایشگاه‌های کشور است و بیش از ۲۷ درصد گاز تولیدی کشور در این مجموعه تولید می‌شود.

رحیم اسلامی افزود: تلاش برای رشد و توسعه پالایشگاه در سال گذشته و امسال با کیفیت و شتاب مطلوبی انجام شده و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی خاطر نشان کرد: مخازن ال پی جی پالایشگاه جم با مجموع ظرفیت ۲۸۰۰ تن (هر مخزن ۷۰۰ تن) اکنون آماده بارگیری محصول “ال پی جی” است.

این مسئول بیان کرد: با راه‌اندازی این واحد سه تانکر هم‌زمان می‌توانند کار بارگیری محصول “ال پی جی” را انجام دهند.

اسلامی یادآور شد: قبل از پیش راه‌اندازی بخش‌های ایمنی، حراست، تجهیزات مکانیکی، برقی، ابزار دقیق، ماشینری و بازرسی فنی نیز به صورت دقیق و منظم اقدامات پیش راه‌اندازی این پروژه را بررسی کرده‌اند.

وی اذعان کرد: این پروژه در واقع شامل چهار مخزن کروی بزرگ، پمپ‌های انتقال و سیستم بارگیری دارای قابلیت بارگیری هم‌زمان و اتاق کنترل است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم اضافه کرد: با راه‌اندازی این پروژه روزانه بارگیری و فروش محصول “ال پی جی” در پالایشگاه فجر جم با ایمنی بالا و استانداردهای لازم انجام می‌گیرد.

اسلامی نصب و راه‌اندازی واحد تولید “ال پی جی” شرکت پالایش گاز فجر جم را بخش دوم این طرح دانست و گفت: فعالیت‌های اجرایی این بخش نیز در دست اجراست و اکنون کل پروژه ۹۵ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: با تکمیل شدن این طرح روزانه ۲۰۰ تن گاز مایع (ال پی جی) در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

اسلامی خاطر نشان کرد: مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید و مهندسی و توسعه شرکت ملی گاز پیگیری‌های مستمری در مراحل مختلف ساخت و راه‌اندازی این پروژه داشته‌اند که شایسته تقدیر هستند.

وی افزود: راه‌اندازی این پروژه مهم از آرزوها و افتخارات همه خدمتگزاران نظام بوده و همه مدیران سابق و فعلی پالایشگاه، کارکنان و کارگران شرکت در بخش‌های مختلف و همچنین پیمانکار پروژه در این راه‌اندازی نقش بسزایی داشتند.