- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

برگزاری کارگاه آموزشی همسران جوان در شبانکاره

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره از برگزاری کارگاه آموزشی همسران جوان در شبانکاره خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری کارگاه آموزشی همسران جوان در شبانکاره

به گزارش “عسلویه نیوز”  اسماعیل زارع شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی شبانکاره اظهار داشت: امروز خانواده مهم‌ترین نقش را در رشد و توسعه جامعه ایفا می‌کند و باید به جایگاه خانواده در رشد و تعالی جامعه اسلامی با دیدی خاص بنگریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره به جایگاه خانواده در کلام ائمه معصومین و قرآن اشاره کرد و افزود: نقش خانواده در اسلام آنقدر اهمیت فراوانی دارد که ائمه معصومین، قرآن و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن تاکید زیادی دارند بنابراین باید بیشتر به خانواده توجه جدی شود.

زارع با بیان اینکه زن سبب استحکام خانواده می‌شود اذعان کرد: یکی از اجزای مهم در هر بنیان خانواده نقش زن یا همان نقش همسری و مادری است و باید توجهی خاص به نقش زنان و مادران در جامعه داشته باشیم.

وی در همین راستا اضافه کرد: خانواده کوچکترین واحد اجتماعی جامعه است و قادر است جامعه را به سمت سعادت و تعالی و یا به سمت انحراف و فساد سوق دهد، بنابراین نقش زنان نیز در این زمینه نه تنها حائز اهمیت که نقشی اصلی و کلیدی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره با اشاره به نقش تأثیرگذار زنان در زمینه استحکام خانواده بیان کرد: از عواملی که به استحکام خانواده و جلوگیری از تنش و تزلزل کمک می‌کند، این است که مسئله ادب، محبت، حق‌شناسی و حق‌گذاری به صورت متقابل رعایت شود.

زارع ادامه داد: هدف اصلی و اساسی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهبود سطح زندگی مددجویان و افراد تحت حمایت این نهاد است و در این راستا از تمام توان و ظرفیتی که در اختیار داریم بهره برده‌ایم و از هیچ اقدامی فروگذار نکرده‌ایم.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف به منظور افزایش سطح اطلاعات و آگاهی و بهبود وضع معیشتی و زندگی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) از عمده مسائلی است که به آن توجه داشته‌ایم.

زارع به برگزاری کارگاه آموزشی همسران جوان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره اشاره کرد و افزود: به منظور آگاه کردن نوعروسان برای چگونگی استحکام بیشتر خانواده کارگاه آموزشی در این زمینه با برنامه‌ریزی کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره برگزار شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره با اشاره به مشارکت ۲۶۰ مددجوی کمیته امداد در این کارگاه بیان کرد:‌ در این کارگاه مهارت زندگی، مسائل اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در نهاد خانواده را آموختند.