- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مخزن نفتی پارس جنوبی تا یک هفته آینده فتح می‌شود

“عسلویه نیوز”مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: با تلاش متخصصان داخلی، مخزن نفتی پارس جنوبی تا یک هفته آینده فتح می‌شود.

خبرگزاری فارس: مخزن نفتی پارس جنوبی تا یک هفته آینده فتح می‌شود

به گزارش ” عسلویه نیوز”به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: در سال تولید ملی شاهد رشد و پیشرفت قابل قبولی در پارس جنوبی هستیم و روزبه‌روز این موفقیت‌ها بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از آغاز حفاری در بخش مشترک لایه‌های نفتی پارس خبر داد و افزود: یک دکل دریایی، فعالیت خود را در بخش مشترک لایه‌های نفتی پارس جنوبی آغاز کرده است.

سوری اضافه کرد: دکل دریایی دوم نیز تا پایان هفته جاری، فعالیت خود را در لایه‌های نفتی بخش غیر مشترک پارس جنوبی آغاز می‌کند.

وی یادآور شد: حفاری در بخش مشترک لایه‌های نفتی پارس جنوبی، اواخر ماه گذشته آغاز شد و تاکنون حفاری از مرز یک‌هزار و ۱۰۰ متر عبور کرده است و پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند، تا پایان هفته به نخستین منابع نفتی برسیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد: این دکل متعلق به شرکت گلوبال پتروتک است و دکل دوم دریایی نیز که تا پایان این هفته فعالیت خود را در لایه‌های نفتی آغاز خواهد کرد، به شرکت توسعه پتروایران تعلق دارد.

سوری همچنین با اشاره به رسیدن چاه دوم فاز ۱۳ پارس جنوبی به گاز اذعان داشت: با همت و تخصص صنعتگران نفت، اهداف توسعه‌ای پارس جنوبی یکی پس از دیگری محقق می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تحریم به داستان کهنه‌ای برای ملت ما تبدیل شده و مواجهه با تحریم طی سالیان گذشته، ملت ما را برای مقابله با هرگونه مشکلات آسیب‌ناپذیر ساخته است.