- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

میزان بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها افزایش یافته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: به دلیل رفتارهای غلط بهداشتی میزان بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس: میزان بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها افزایش یافته است

به گزارش “عسلویه نیوز” عبدالمحمد خواجه‌ئیان ظهر امروز در نشست شورای بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار داشت: توسعه شاخص‌های بهداشتی و توجه به سلامتی و بهداشت جامعه از مهم‌ترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان است.

وی افزود: افزایش سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی طی چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته و شاهد رشد قابل قبولی در این عرصه هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: امسال شاهد اجرای طرح پزشک خانواده در سطح شهرهای استان خواهیم بود که مقدمات کار فراهم شده و به فضل خدا از نیمه دوم امسال این طرح عملیاتی می‌شود.

خواجه‌ئیان تصریح کرد: تشکیل تیم‌های سلامت برای درمان افراد از شاخصه‌های مهم این طرح است و در هر تیم سلامت چهار نفر پزشک و تعدادی ماما و… حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هر پزشک به ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده رسیدگی می‌کند افزود: این طرح در کاهش هزینه‌های درمان تاثیر بسیار زیادی دارد و ویزیت پزشک عمومی و حتی هزینه دارو در این طرح کاملا رایگان است.

خواجه‌ئیان در ارتباط با وضعیت سلامت در استان بوشهر اذعان داشت: تلاش زیادی برای رشد شاخص‌ها داشته‌ایم که البته نیازمند کار و تلاش بیشتری است و مردم نیز باید همکاری کنند.

وی یادآور شد: بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها در کنار سوانح و حوادث غیرعمدی از عمده‌ترین علل مرگ و میر در استان بوشهر شناخته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: به دلیل رفتارهای غلط بهداشتی میزان بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها افزایش یافته است.

وی گفت: تغذیه نامناسب و کم‌تحرکی و همچنین مصرف دخانیات از رفتارهای نامناسب بهداشتی است که در ابتلا به بیماری‌ها تاثیرگذار است.

این مسئول اضافه کرد: برای بهبود وضعیت سلامت جامعه هم مردم و هم مسئولان باید تلاش بیشتر و موثرتری از خود نشان دهند.