- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در شهرستان دشتستان

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در این شهرستان رشد چشمگیری داشته است.

خبرگزاری فارس: توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در شهرستان دشتستان

به گزارش “عسلویه نیوز” علی دهقان در بازدید از کتابخانه مشارکتی زندان برازجان اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی از مهم‌ترین نیازهای هر جامعه است و در سال‌های اخیر دولت عدالت‌محور به طور جدی این مساله را در دستور کار قرار داده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها و شاخصه‌های فرهنگی مستلزم برنامه‌ریزی جدی مسئولان است و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در بهبود زندگی مردم در جوامع انسانی بسیار اثرگذار است.

دهقان ادامه داد: بسیاری از معضلات و مشکلاتی که در جامعه شاهد آن هستیم ریشه‌های فرهنگی دارند و با تقویت زیرساخت‌ها و شاخصه‌های فرهنگی و تلاش برای توسعه فرهنگی می‌توانیم خیل عظیمی از معضلات و مشکلات اجتماعی را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی سبب بصیرت‌افزایی در جامعه می‌شود یادآور شد: ناآگاهی و نبود بصیرت باعث وقوع برخی مشکلات و معضلات اجتماعی می‌شود و با افزایش سطح مطالعه و به تبع آن افزایش آگاهی و بصیرت این مشکلات به خودی خود رفع می‌شود.

این مسئول از گسترش کتابخانه‌های مشارکتی در شهرستان دشتستان خبر داد و گفت: استفاده از مطالعه و کتابخوانی برای رفع اوقات فراغت و بیکاری از مهم‌ترین مسائلی است که باید در جامعه فرهنگ‌سازی لازم در ارتباط با آن صورت پذیرد و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان در شش ماهه اخیر با گسترش کتابخانه‌های مشارکتی در ادارات و نهادهای مختلف زمینه مناسبی برای تحقق این امر را فراهم آورده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان متذکر شد: زندان برازجان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عملکردی مطلوب داشته و از مدیریت زندان شهرستان دشتستان در این راستا تقدیر و تشکر می‌کنیم.

دهقان در پایان اذعان داشت: در ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات دستی زندانیان برازجان در سالن طبقه همکف اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان خواهیم بود و از عموم مردم شریف شهرستان دشتستان دعوت می‌کنیم از این نمایشگاه بازدید کنند.