- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

روشهای مراقبت از مو در تابستان

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر مجبور هستید در روزهای گرم تابستان، ساعات طولانی را در بیرون از منزل و به ویژه در معرض نور خورشید باشید، حتما باید اقداماتی را برای حفظ سلامت موهایتان انجام دهید. متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که در روزهای آفتابی حتی المقدور با کلاه و روسری موهای خود را بپوشانید تا در تماس با نور خورشید و تشعشعات فرابنفش آن تارموهایتان آسیب نبینند.

همچنین می توانید در این شرایط از ماسک های ترمیم مو استفاده کنید. در این فصل از سال تا جایی که ممکن است موهای خود را در معرض گرمای بیشتر مشکل حرارت سشوار قرار ندهید. همچنین از شستن موی سر با آب داغ پرهیز کنید و بیشتر از آب خنک یا ولرم استفاده نمایید. موهای خود را هر یک یا دو نوبت در هفته چرب کنید تا از خشک شدن آنها جلوگیری کرده باشید.

به علاوه می توانید در طول فصل تابستان از شامپوهای مرطوب کننده موها، استفاده کنید. پس از هر بار شست وشو موهای خود را تقویت کنید. اگر موهایتان وزوزی است برای نرم کردن آنها می توانید از روغن “جوجوبا” jojoba استفاده نمایید.

بگذارید روغن از شب تا صبح روی موهایتان بماند و صبح با شامپو سرتان را آبکشی کنید. کلر به موها آسیب می زند. بنابراین هر وقت به شنا رفتن پس از آن با شامپو موهای خود را خوب بشویید تا کلر روی آنها باقی نماند. هرگز از محصولاتی که گفته می شود حجم موها را افزایش می دهند استفاده نکنید چون این محصولات پوست سر و موها را خشک تر می کنند.