- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

درخواست یارانه قاتل فراری را لو داد!

دیوان عالی کشور حکم قصاص مردی را که به قتل پسرعمویش متهم شده بود تأیید کرد. این در حالی است که پرونده قتل یک زن توسط این متهم همچنان باز است. به گزارش خراسان شهریور سال ۱۳۸۶ در یکی از روستاهای نیشابور اختلاف بر سر زمین باعث شد که پیرمردی که یک طرف این اختلاف بود به همراه پسرانش به سمت خانه متهم حرکت کند.

به گزارش خراسان، در خانه متهم مشاجره لفظی بالا گرفت و به درگیری انجامید. متهم از درون خانه اش با تفنگ ساچمه ای به سمت پیرمرد و پسرانش که در حیاط بودند چند گلوله شلیک کرد. همسر برادر متهم برای میانجیگری بین دو طرف ماجرا ایستاد که اصابت چند ساچمه او را نقش بر زمین کرد. یکی از پسران پیرمرد به سمت زن مجروح حرکت کرد که اصابت چند ساچمه به سر و بدنش مرگ او را در بهارخواب خانه رقم زد. زن مجروح نیز لحظاتی بعد درگذشت. متهم به قتل پس از پایان تیراندازی به همراه همسر و فرزندانش از روستا فرار کرد.

با توجه به فرار متهم اولیای دم تقاضای رسیدگی غیابی به پرونده را از مراجع قضایی کردند. تصویر متهم برای شناسایی در چندین روزنامه کثیرالانتشار درج شد. آذرماه سال ۸۸ با وجود این که متهم در دادگاه حاضر نشد جلسه محاکمه برگزار شد اولیای دم پسر جوان تقاضای قصاص متهم را داشتند. دادگاه پس از بررسی پرونده متهم را به طور غیابی به اتهام قتل مرد جوان به اعدام محکوم کرد اما مرگ زن مقتول را عمد تشخیص نداد.

با گذشت حدود ۳ سال از ماجرای قتل، متهم دستگیر شد. متهم درباره نحوه دستگیری گفت: پس از ماجرای شلیک گلوله به همراه همسر و فرزندانم به تهران گریختم اما مدتی قبل وقتی برای دریافت یارانه ها ثبت نام کردم شناسایی و دستگیر شدم. با انتقال متهم به مرجع قضایی اتهام وی تفهیم شد و غیابی حکم اعدام به او اعلام شد.

متهم در بازجویی ها گفت: من از داخل خانه شلیک می کردم که همسر برادرم به زمین افتاد و وقتی پسر جوان برای دفاع جلو آمد به زمین افتاد و من ندیدم تیر من به کسی خورده باشد. رئیس دادگاه پرونده را برای شنیدن اظهارات متهم به دادسرا و بازپرس بازگرداند.

اواخر فروردین ماه سال گذشته جلسه دادگاه در شعبه ۵ کیفری خراسان رضوی با حضور متهم برگزار شد که در این جلسه وکیل مدافع متهم با توجه به صدور حکم غیابی تقاضای واخواهی کرده بود اما وکیل اولیای دم ضمن رد واخواهی مجددا بر تقاضای قصاص پافشاری کرد.

در این جلسه برادر متهم به قتل که همسرش در این ماجرا جان خود را از دست داده بود گفت: برادرم عمدا همسرم را به قتل نرسانده ولی ۹۵ درصد قاتل همسرم است.

متهم در دفاع از خود گفت: حکم غیابی را قبول ندارم چرا که مهاجمان از بیرون به طرف ساختمان شلیک می کردند و یکی از آن ها قصد داشت همسرم را بکشد و من نمی دانم پسر جوان با شلیک چه کسی به زمین افتاد.

وکیل مدافع متهم نیز اظهار داشت: در صحنه چند اسلحه وجود داشته و با توجه به این که موکلم بی هدف تیراندازی کرد، تقاضای برائت او را از اتهام قتل عمد دارم. این در حالی است که برادر متهم گفت: من دست هیچ یک از مهاجمان اسلحه ندیدم ولی همه آن ها چوب در دست داشتند.

وقتی از متهم خواسته شد آخرین دفاع خود را انجام دهد گفت: من نکشته ام و از ترس گریختم. پس از پایان جلسه دادگاه قاضی و مستشاران وی به بررسی دقیق پرونده پرداختند و پس از بررسی همه شواهد و مدارک و اظهارات طرفین واخواهی را رد و حکم دادگاه غیابی را مبنی بر قصاص متهم تأیید کردند.

با ابلاغ این حکم به طرفین وکیل مدافع متهم به آن اعتراض کرد. پرونده به شعبه ۲۸ دیوان عالی کشور ارسال و در آخرین روز بهار سال جاری جلسه در این شعبه تشکیل شد و با رد تجدیدنظر خواهی، دادنامه تأیید شد. این در حالی است که پرونده زنی که در این ماجرا جانش را از دست داد همچنان باز است.