- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رابطه مستقیمی بین گسترش بی‌حجابی و افزایش آمار طلاق وجود دارد

امام جمعه برازجان گفت: رابطه مستقیمی بین گسترش بی‌حجابی و افزایش آمار طلاق در سطح جامعه وجود دارد.

خبرگزاری فارس: رابطه مستقیمی بین گسترش بی‌حجابی و افزایش آمار طلاق وجود دارد

به گزارش  “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام حسن مصلح شامگاه چهارشنبه در مراسم ویژه هفته حجاب و عفاف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه که مورد توجه اساسی مردم و مسئولان بوده بهبود وضعیت حجاب در جامعه است.

وی به وضعیت نامطلوب حجاب در جامعه اشاره کرد و افزود: وضعیت حجاب جامعه امروز درخور جامعه اسلامی نیست و تمام مسئولان و مردم باید توان خود را در راستای بهبود وضعیت حجاب و عفاف که از سرمایه‌های ارزشمند جامعه است به کار گیرند.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: اقدامات گسترده‌ای تاکنون به منظور نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرفته که نتایج مطلوبی به دنبال داشته و باید این اقدامات را به بطن جامعه برسانیم و از این طریق به بهبود وضعیت جامعه کمک کنیم.

مصلح ادامه داد: حجاب یکی از مسلمات دین مبین اسلام و مظهر پاکی است که در طول تاریخ اسلام همواره بر آن تاکید شده و باید توجه داشته باشیم که حجاب و عفاف برای انسان محدودیت نمی‌آورد بلکه عامل مصونیت انسان و سربلندی ایشان است.

وی به برنامه‌های دنیای استعمار برای بی‌بند و باری در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ برهنگی و بی‌بند و باری در جامعه اسلامی یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های دشمنان اسلام است و این مسئله از زمان استعمار رضاشاه آغاز شد تا با این دسیسه باورهای دینی مردم ایران را سست کنند اما هوشیاری مردم و علما مانع از اجرای این سیاست شد.

مصلح با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که بی‌بند و باری در آن رواج پیدا کند، نمی‌تواند به رشد و تعالی معنوی دست یابد اذعان کرد: وقتی تلاش‌ و جنگ دشمنان برای ضربه به نظام و انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد، استعمار و استکبار برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران در قالب جنگ نرم به مقابله با باورها و اعتقادات مردم ایران رو آورده است.

وی افزود: مقابله با این معضل فرهنگی عزم جدی مردم، مسئولان و دستگاه‌های قضایی را می‌طلبد و دستگاه‌های فرهنگی رسالت دارند عفاف و حجاب را به عنوان یک ارزش که نماد مکتب تشیع است در جهان معرفی کنند.

مصلح با تاکید بر اینکه گسترش بی‌حجابی در جامعه با افزایش آمار طلاق رابطه مستقیم دارد اذعان کرد: بخشی از اقداماتی که توسط افراد در مورد عفاف و حجاب انجام می‌شود ناشی از جهل و نا‌آگاهی از برکات حجاب و عفاف است و افزایش آمار طلاق در جامعه از آثار سوء بی‌حجابی است.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه تمامی مردم در زمینه حجاب باید احساس مسئولیت کنند بیان کرد: اگر همه مردم با تذکر لسانی و حساسیت نظارت همگانی را تقویت کنند با این روش می‌توانیم از رواج پدیده بی‌حجابی در جامعه جلوگیری کنیم.

مصلح گفت: در مواردی که به صورت سازمان‌دهی شده نسبت به این موضوع بی‌توجهی می‌کنند باید برخورد قهری، قضایی و انتظامی توسط دستگاه‌های مربوطه صورت گیرد تا فضای جامعه آلوده نشود و امنیت روانی خانواده‌ها دچار تهدید و خطر نشود.