- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

فعالیت مبلغین باید عمق و جذابیت بیشتری داشته باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد گفت: فعالیت تبلیغی مبلغین باید عمق، گسترش و جذابیت بیشتری داشته باشد.

خبرگزاری فارس: فعالیت مبلغین باید عمق و جذابیت بیشتری داشته باشد

به گزارش “عسلویه نیوز” عبدالکریم جمالی شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران و مسئولان اجرایی سعدآباد اظهار داشت: توسعه و ترویج مفاهیم و احکام دینی از مسائل مهمی است که تمام مدیران دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید به آن توجه داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد خاطر نشان کرد: تبلیغات اسلامی با تمام توان در راستای انجام فعالیت‌های ترویجی، تحقیقی و پژوهشی تلاش خواهد کرد و از این طریق شرایط مناسب را برای توسعه و ترویج مفاهیم دینی و احکام مبین دین اسلامی در جامعه مهیا می‌کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب افزود: ایران اسلامی در سال‌های اخیر در زمینه‌های علمی، فناوری و … پیشرفت‌های چشمگیر و قابل توجهی داشته و باید در راستای توسعه معنویت و اسلام در جامعه تلاش کنیم تا توسعه علمی و معنوی جامعه ما با یکدیگر متناسب باشد.

جمالی با تاکید بر اهمیت نقش علما و روحانیون در جامعه انسانی و اسلامی اذعان کرد: علما و روحانیون وارثان انبیا هستند و روحانیون جانشین پیامبر و ائمه (ع) در دوران غیبت امام عصر (عج) هستند و باید با بهره‌گیری از تمام توان برای گسترش احکام و مفاهیم ناب اسلامی که سبب سعادت‌ و سربلندی انسان‌ها در جامعه است، تلاش کنند.

وی ادامه داد: حضرت امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند “با رفتارتان مردم را به سوی خدا بخوانید” و در واقع روحانیت باید عامل به احادیث و سیره نبوی باشد تا تاثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد و با رفتار و کردارشان مردم را جذب به احکام و دستورات الهی و اسلامی کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد با بیان اینکه فعالیت تبلیغی مبلغین باید عمق، گسترش و جذابیت بیشتری داشته باشد افزود: باید در اجرایی شدن بخشنامه‌ها و برنامه‌ها به ویژه برگزاری گفتمان دینی نهایت دقت و توجه صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی در آستانه ماه مبارک رمضان عنوان کرد: در فضیلت و شرافت ماه مبارک رمضان همین بس که در میان‏ ماه‌هاى قمرى تنها ماهى است که خداى تبارک و تعالى نام آن را در کتاب شریف ‏خود ذکر کرده و آن را ظرف زمانى نزول قرآن معرفى کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد در ادامه از همه حاضرین خواست که امکانات مسجد بررسی و کمبودها را سریعا اعلام کنند تا امسال با همت و همدلی بیشتر سعی شود مراسم رمضان با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.