- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

رونق مساجد از مهم‌ترین وظایف روحانیون مستقر است

امام جمعه سعدآباد گفت: رونق مساجد از مهم‌ترین وظایف روحانیون مستقر است.

خبرگزاری فارس: رونق مساجد از مهم‌ترین وظایف روحانیون مستقر است

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی چهارشنبه شب در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی سعدآباد اظهار داشت: حضور روحانیون در منطقه یکی از برکاتی است که در اختیار داریم و از این نعمت باید برای ترویج احکام اسلامی در جامعه بهره ببریم.

امام جمعه سعدآباد با تقدیر از اداره تبلیغات اسلامی این منطقه خاطر نشان کرد: در ماه‌های اخیر فعالیت اداره تبلیغات اسلامی در برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های روحانیون برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های ترویجی و تبلیغ احکام ناب اسلامی بسیار مؤثر بوده است.

کشاورز بارگاهی عمل به دستورات قرآن کریم را زمینه‌ساز عزت و سربلندی انسان در دنیا و آخرت دانست و افزود: در این دین الهی به تمامی ابعاد زندگی دنیوی و اخروی انسان توجه شده و با حرکت در مسیر احکام نورانی اسلام می‌توانیم در زندگی دنیوی و اخروی به عزت و سربلندی دست یابیم.

وی رونق مساجد را یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیون مستقر در مناطق دانست و بیان داشت: از روحانیون می‌خواهیم با حضور بیشتر در مساجد تلاش بیشتری برای پاسخگویی به سئوالات مردم و رفع شبهات و نیازهای دینی ایشان داشته باشند و از این طریق زمینه‌ساز رونق مساجد شوند.

بخشدار سعدآباد نیز در این نشست اظهار داشت: در جامعه اسلامی یکی از بزرگترین و اساسی‌ترین وظایف مسئولان تحقق احکام و حدود الهی در عرصه اجتماعی است و ایشان باید از تمام توان و پتانسیل خویش در این راستا بهره ببرند و تمامی اهداف خود را مبتنی بر تحقق این هدف ارزشی بنا گذارند.

غلامرضا وفایی ادامه داد: باید از تمامی فرصت‌هایی که در اختیار داریم برای ترویج احکام الهی در جامعه بهره ببریم و نهادهای فرهنگی و مذهبی در این راستا بیشترین وظیفه را بر عهده دارند و تمامی مسئولان باید در عمل به این وظیفه این نهادها را یاری رسانند.

وفایی با تاکید بر ظرفیت بالای سعدآباد در عرصه فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خاطر نشان کرد: بخش سعدآباد توان و پتانسیل بالایی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دارد و مسئولان با زمینه‌سازی مناسب در این راستا می‌توانند زمینه‌ساز رشد و توسعه فعالیت‌های مذهبی در جامعه شوند.