- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

شرایط وزارت ارشاد برای ورود خوانندگان لس آنجلسی

عسلویه نیوز – وزیر ارشاد حضور خواننده های رژیم گذشته در کشور را منوط به عدم اجرای کنسرت در رژیم صهیونیستی دانست و در عین حال یادآور شد که آنها باید درخواست دهند تا مورد بررسی قرار گیرد و به کشور بازگردند.

به گزارش سرویس اجتماعی«فردا» در ادامه اظهار نظرهای مسئولان درخصوص ورود خوانندگان لس آنجلسی به کشور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم توضیحاتی را در این خصوص داده است. چند روز بعد از اینکه حسینی توضیحات خود درباره شرایط ورود خوانندگان لس آنجلسی به ایران را در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگار روزنامه تهران امروز داد، حبیب محبیان یکی از همین خوانندگان حاضر در کشور برای اولین بار گفتگوی مفصلی با یکی ازروزنامه ها کرد.

گفتگو با وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی درباره موضوع خوانندگان لس آنجلسی و شرایط ورود آنها به کشور را در زیر بخوانید

چندی است که تعدادی از خوانندگان زمان ر‍ژیم گذشته در کشور حضور یافتند. آیا اطلاع دارید و واکنش شما به این حضور چیست؟

به هرحال این رفت و آمدها روال خود را دارد. آنهایی که مسئله خاصی نداشته باشند می‌توانند درخواست دهند و به کشور بازگردند اما باید به‌صورت موردی این موارد را بررسی کرد و امکان بررسی کلی در مورد ورود آنها وجود ندارد.

پس راه ورود خوانندگان زمان طاغوت به کشور باز است؟

کسانی که سوابق نامناسبی نداشته اند، احتمالا مشکلی برای ورود به ایران ندارند اما آنهایی که دارای جرم هستند نباید توقع بازگشت به ایران را داشته باشند.

چه اقداماتی از سوی ایران جرم تلقی می‌شود که شاید مانع ورود برخی خوانندگان به کشور شود؟ خوانندگی در کشورهای دیگر جرم است؟

موارد زیاد است و به عنوان نمونه برخی از آنها در رژیم صهیونیستی حضور یافتند و کنسرت اجرا کردند و انتظار دارند هر وقت خواستند به کشور بازگردند. باید بدانید کسانی که با رژیم صهیونیستی مراوده دارند و در کشتار مردم بی‌گناه فلسطین نقش داشتند و همکاری کردند نباید توقع داشته باشند که در ایران برای آنها فرش قرمز پهن کنند تا بازگردند.

و سایرین چه حکمی برای ورود به کشور دارند؟

کسانی که مسئله خاصی در گذشته نداشتند می توانند مانند هر شهروند ایرانی به وطن بازگردند. ما ایرانیان زیادی در خارج کشور داریم که ورودشان به ایران آزاد است و با مانعی روبه‌رو نمی‌شوند. دستگاه‌های امنیتی وظیفه بررسی آنها را دارند.

یعنی خوانندگانی که به کشور بازمی‌گردند، اجازه برگزاری کنسرت را خواهند داشت؟

اینها می‌توانند موردی بیایند و درخواست بدهند تا سوابق و موضع گیری‌های آنها بررسی شود.

پس فردی مانند حبیب که اکنون در ایران است، می‌تواند درخواست مجوز دهد؟

اینها تک تک به ایران می‌ایند و هر کدام پرونده جداگانه دارند و پس از بررسی این پرونده‌ها می توان در مورد آنها تصمیم‌گیری کرد.

از بحث خوانندگان بگذریم. اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره حجاب چه تاثیری بر وزارت ارشاد داشت ؟

مسئولیت وزارت ارشاد را افزایش داد چرا که در حیطه وظایف ما امور فرهنگی تاثیرگذارتر است لذا ما از تمام ابزارها استفاده می‌کنیم. دستگاه‌های دیگر هم در ‌این زمینه دخیل هستند و باید به وظایف خود عمل کنند.

نظر شخصی شما در مورد آن موضع گیری چیست؟ با توجه به حجم گسترده انتقادات به آن، آیا شما موافق معنای موضع گیری‌های آقای رئیس‌جمهور بودید؟

باید بگویم که در دولت انسجام و هماهنگی در تمام زمینه‌ها وجود دارد.