- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

دومین جکت فاز ۱۹ پارس جنوبی بارگیری و آماده نصب در میدان مشترک پارس جنوبی گردید

عسلویه نیوز” دومین جکت ۲۰۰۰ تنی سکوی تولیدی فاز ۱۹ پارس جنوبی برای نصب در موقعیت عملیاتی این فاز در آبهای مشترک ایران و قطر از خرمشهر بارگیری شد.
[1]
به گزارشعسلویه نیوزبه نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مجری طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: این سازه بزرگ دریایی پس از انتقال تا هفته نخست مرداد ماه نصب خواهد شد.

حمیدرضا مسعودی با اشاره به اینکه در فاز ۱۹ پارس جنوبی چهار سکوی اصلی و اقماری برای تولید ۵/۵۶ میلیون متر مکعب گاز در روز پیش بینی شده است، افزود: با نصب جکت سکویA  ۱۹در هفته اول مرداد ماه، مقدمات ورود دومین دکل حفاری در فاز ۱۹ نیز فراهم می‌شود و حفاری چاه های تولیدی این فاز مرزی با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود.

وی گفت : دکل نخست فاز ۱۹ پارس جنوبی هم اکنون در حال انجام عملیات حفاری چاههای توصیفی و تولیدی است.

از سوی دیگر مسعودی افزود: مراحل ساخت جکت سوم (B 19) این فاز که مربوط به سکوی اقماری این حوزه است نیز تا دو ماه آینده ساخته خواهد شد.

در طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی حفاری ۱۵ حلقه چاه گازی پیش بینی شده است که با احتساب اختصاص بخش دوم سکوی فاز یک در مجاورت این فاز تعداد چاه های این پروژه به ۲۱ حلقه می‌رسد.

با توجه به موقعیت مرزی فاز ۱۹ و استقرار در بخش پر فشار میدان مشترک پارس جنوبی، این فاز که در زمره فازهای دارای ۴ سکو قرار گرفته و قادر است با در اختیار داشتن تنها ۲۱ چاه عملیاتی، تولیدی مشابه با دو فاز استاندارد پارس جنوبی با ۴۴ چاه گازی داشته باشد.

کنسرسیوم ایرانی متشکل از شرکتهای پتروپارس و مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران مجری توسعه این بخش از میدان در لایه مشترک گازی پارس جنوبی می‌باشند.