- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مصوبات مجلس بدون تایید شورای نگهبان ضمانت اجرایی ندارند

امام جمعه جم گفت: هیچ کدام از مصوبات مجلس بدون تایید شورای نگهبان ضمانت اجرایی ندارند.

خبرگزاری فارس: مصوبات مجلس بدون تایید شورای نگهبان ضمانت اجرایی ندارند

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم، اظهار داشت: تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان مومن و مسلمان است و همه باید در زندگی خود متقی باشیم و از ناپاکی و گناه دوری کنیم.

امام جمعه جم با اشاره به نقش ارزشمند ولایت فقیه در جامعه خاطرنشان کرد: نقش ولایت فقیه در نظام اسلامی بسیار ارزنده و بی‌نظیر است و چه در دوران رهبری امام خمینی(ره) و چه در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای شاهد اهمیت و جایگاه ولایت فقیه هستیم.

وی افزود: در فتنه ۸۸ شاهد حضور بی‌نظیر و تدبیر ارزشمند مقام معظم رهبری بودیم و اگر تدابیر ایشان نبود چه بسا خطرات عظیمی انقلاب اسلامی را تهدید می‌کرد.

امام جمعه جم در ادامه به سالروز عملیات رمضان اشاره کرد و یادآور شد: این عملیات در غرب خرمشهر و شرق بصره انجام شد و در حالی که دشمن موانع مهمی ایجاد کرده بود اما با شجاعت رزمندگان و ایمان بالای آنها موفقیت خوبی حاصل شد و لازم است که یادی از شهدای عزیز این عملیات داشته باشیم.

گنجی به گشایش اولین مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: مجلس خبرگان رهبری همواره نقشی تاثیرگذار و بی‌بدیل داشته و در سال ۶۸ و با انتخاب مقام معظم رهبری در واقع نقش ویژه خود را به خوبی نشان داده است.

وی با اشاره روز تامین اجتماعی و بهزیستی گفت: تامین اجتماعی در سال‌های اخیر به دلیل نداشتن ثبات مدیریتی دچار ضعف‌هایی شده و به ویژه انتخاب رئیس جدید تامین اجتماعی کشور از چالش‌های این نهاد است و انتظار می‌رود دولت برای رشد و بالندگی تامین اجتماعی بیشتر تلاش کند.

امام جمعه جم به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و اذعان داشت: هیچ کدام از مصوبات مجلس بدون تایید شورای نگهبان ضمانت اجرایی ندارند و شورای نگهبان در واقع پاسدار و نگهبان قانون اساسی است.

گنجی به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اشاره کرد و بیان داشت: مجموعا ۱۲ قطعنامه در سال‌های پایانی جنگ توسط سازمان ملل نوشته شد که به دلیل عدم رعایت خواسته‌های ایران هیچ کدام مورد پذیرش جمهوری اسلامی قرار نگرفت و در قطعنامه ۵۹۸ با تلاش و مدیریت دستگاه دیپلماسی و جناب دکتر ولایتی، حقانیت ایران در جنگ اثبات شد مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: امام عظیم‌الشان بعد از پذیرش قطعنامه فرمودند که اگر نبود مصلحت اسلام عزیز هرگز حاضر به پذیرش قطعنامه و نوشیدن زهر کشنده نبودیم.

گنجی به اوضاع عربستان اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها شاهد اعتراضات گسترده در ۴ شهر عربستان هستیم و به فضل خدا شاهد پیروزی اسلام و نابودی سران ظالم این رژیم باشیم.