- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مرگ کارگر افغان در زیر آوار گودبرداری غیراصولی

رعایت نکردن نکات ایمنی در محل گودبرداری حادثه ای دیگر آفرید و این بار سبب مرگ یک کارگر شد.
 
به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین حسین بیگی، افسر آماده منطقه ۴ سازمان آتش نشانی تهران دراین باره گفت: آتش نشانان ایستگاه ۸۰ و گروه امدادو نجات ۳، پس از اطلاع از این حادثه در ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه ظهر روز جمعه به محل حادثه در بلوار فردوس شرق خیابان حسینی اعزام شدند.
 
وی ادامه داد: حادثه در محل گودال بزرگی به مساحت ۳۰۰مترمربع هنگامی رخ داد که کارگران در عمق چهار متری آن سرگرم خاک برداری دستی از دیواره خاکی در مجاورت یک ساختمان مسکونی بودند و ریزش ناگهانی بخشی از این دیواره خاکی باعث شد که کارگر ۲۵ ساله تبعه افغان در زیر خروارها خاک به دام بیافتد.
 
حسین بیگی تصریح کرد: بنابه اظهار شاهدان، به دنبال بروز این حادثه دو نفر از کارگران گرفتار شده به علت ماندن در عمق کم خاک توانستند خود را از زیر آوار بیرون کشیده و نجات یابند.
 
وی ادامه داد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، بلافاصله عملیات خاکبرداری را با استفاده از ابزار لازم آغاز کرده و نفر سوم را نیز از زیر عمق زیاد خاک خارج کردند.
 
افسر آماده منطقه ۴ سازمان آتش نشانی تهران با بیان این که آتش نشانان تا رسیدن اورژانس، کمک های اولیه را برای احیای این شخص انجام دادند، افزود: عوامل اورژانس به محض رسیدن به محل، معاینات اولیه را انجام داده و مرگ این کارگر را اعلام کردند که جنازه این فرد برای انجام تحقیقات بیشتر به نیروی انتظامی سپرده شد.
 
به گزارش ایسنا، وی عدم شمع بندی مناسب و خاک برداری غیر اصولی در خاک سست و رعایت نکردن نکات ایمنی را علل وقوع این حادثه اعلام کرد.