- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مربی سابق پرسپولیس در آستانه هدایت تیم ملی فوتبال مصر

رییس فدراسیون فوتبال مصر از توافقات نهایی با وینگادا پرتغالی خبر داد.
سمیر زاهیر – رییس فدراسیون فوتبال مصر تاکید کرد که نلو وینگادا نزدیک‌ترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال مصر و جایگزینی حسن شحاته است.

زاهیر در نشست خبری که در مقر فدراسیون فوتبال این کشور برگزار شد، گفت: اگر قرار باشد که فدراسیون مربی خارجی تعیین کند، بدون شک گزینه اصلی ما نلو وینگادا پرتغالی خواهد بود.

رییس فدراسیون فوتبال مصر افزود: مسئله سرمربی تیم ملی در سه‌شنبه آینده در خلال نشست فدراسیون نهایی خواهد شد، اما باید این را گفت که کفه (ترازو به نفع) وینگادا سنگینی می‌کند و به احتمال خیلی زیاد وی به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی انتخاب خواهد شد، چرا که این مربی پرتغالی تجربه زیادی در فوتبال مصر و آفریقا دارد.

وینگادا سابقه مربی‌گری در تیم الزمالک مصر را در کارنامه دارد و این تیم را در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ قهرمان لیگ مصر کرد. وی همچنین در سال ۲۰۰۷ هدایت تیم باشگاهی الوداد البیضاء مغرب را نیز بر عهده گرفت.

وینگادا سابقه مربی‌گری در آسیا را نیز در کارنامه دارد. وی در تیم‌های ملی اردن و عربستان مربی‌گری کرده است و در سال ۲۰۰۸ نیز سرمربی‌گری پرسپولیس ایران را بر عهده گرفت.

زاهیر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات با وینگادا مثبت نباشد، گزینه بعدی ما مصری خواهد بود.

تیم ملی فوتبال مصر که قهرمانی در دو دوره قبلی جام ملت‌های آفریقا را در کارنامه دارد، در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آفریقا در این دوره نمایش بسیار ضعیفی داشته است، چنانکه فقط با ۲ امتیاز در ۴ بازی در قعر جدول قرار دارد و همین نتایج ضعیف بود که منجر به برکناری حسن شحاته سرمربی باتجربه این تیم شد.