- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

جراحی ستون فقرات به شیوه نوین در خراسان‌رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، پروفسور «علی گرجی» با بیان این مطلب گفت: این عمل جراحی با هدف آموزش شرکت‌کنندگان جوان در این کنگره انجام شد.

وی با بیان این‌که از اهداف این کنگره، آموزش متخصصان جوان در زمینه ارائه خدمات مراقبتی و درمانی بهتر به بیماران آسیب‌دیده است، ادامه داد: سونوگرافی اعصاب محیطی، ارائه نتایج جدید تحقیقاتی در زمینه جراحی مغز و اعصاب اطفال، بیماری‎های عروقی مغز و در مجموع نگاه کلی به شاخه‌های نوین جراحی مغز و اعصاب از دیگر دستاوردهای این کنگره است.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی جراحی اعصاب رضوی افزود: کشورهای دیگر تجارب فراوانی در این‌باره دارند و این کنگره محلی برای تبادل نظر متخصصان کشورهای مختلف بود برای اتخاذ سیستم درمانی بهتر برای بیمارانی که دچار آسیب شده‌اند.

گرجی تصریح کرد: قطعاً برخورد صحیح و علمی با بیماری‎‏‏هایی از جمله صرع مقاوم به درمان، سردردهای مزمن، اختلالات حافظه به دنبال ضربات سیستم عصبی به ویژه ضربات ناحیه سر، در مراکز درمانی عوارض آن را کاهش می‏‌دهد.

رییس مرکز علوم اعصاب رضوی گفت: علم اعصاب کشور با استانداردهای بین‌المللی فاصله فراوانی دارد که ارتقاء آن، نیازمند پشتیبانی و همکاری همه گروه‌های پزشکی است.

وی با اشاره به مقاله خود در خصوص انجام عمل جراحی بیماران مبتلا به صرع برای شناخت بیشتر مغز، افزود: در جریان عمل جراحی صرع بخشی از مغز که سبب حملات تشنجی در بیماران مبتلا به صرع می‌شود، برداشته می‎شود.

گرجی اظهار کرد: نتایج بررسی‎های این مقاله، نشان می‎دهد که با تحقیق روی بافت مغز پیش و پس از عمل جراحی می‏‌توان به داروها و مکانیسم‎های جدید که عامل واکنش‎‌های عصبی هستند، دست یافت.

وی افزود: پیش از برگزاری این کنگره، پنج بیمار مبتلا به صرع تحت عمل جراحی قرار گرفتند که این امر حاصل فعالیت مرکز علوم اعصاب رضوی طی یک سال اخیر بوده است.

رییس مرکز علوم اعصاب رضوی با بیان این‌که بسیاری از تحقیقات مرکز علوم اعصاب رضوی برای نخستین بار در کشور انجام شد و در حد استانداردهای بین‌المللی است، گفت: نتایج فعالیت‏‎های این مرکز تا پایان امسال در مجله‎های پزشکی داخلی و خارجی چاپ می‎شود.

براساس این گزارش، نخستین کنگره‌ی اعصاب رضوی با حضور ۳۰۰ متخصص و جراح مغز و اعصاب داخلی و خارجی از پنج قاره جهان از ۲۱ تا ۲۳ تیرماه در بیمارستان رضوی برگزار شد.