- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

امام موسی صدر تا سال۱۹۹۷ زنده بود

وزیر دادگستری لیبی طی سخنانی تاکید کرد، امام موسی صدر سال‌ها در زندان ابوسلیم زندانی بوده و به محض ربوده شدن در لیبی کشته نشده است.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، علی عاشور، وزیر دادگستری لیبی در اظهاراتی درخصوص امام موسی صدر عنوان داشت: امام موسی صدر برای سال‌ها در زندان ابوسلیم زندانی بوده است.

وی تاکید کرد: مطمئنا صدر به محض ربوده شدن در لیبی کشته نشده است اما تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

عاشور در ادامه اعلام کرد: به عقیده من عبدالله السنوسی، رئیس سازمان اطلاعات نظام سابق لیبی نقش پررنگی در این مساله داشته است.

وزیر دادگستری لیبی همچنین تاکید کرد: براساس اطلاعات به دست آمده امام موسی صدر تا سال ۱۹۹۷ زنده بوده است و از این سال به بعد دیگر هیچ اطلاعی درباره صدر وجود نداشته است.

دادستان لبنان نیز لباس‌هایی را که از زندان ابوسلیم کشف شده‌اند به مسئولان ویژه سپرده است تا با نمونه برداری از آن مشخص شود که آیا این لباس‌ها، لباس‌های امام موسی صدر بوده است یا خیر.

امام موسی صدر در ۲۵ اوت ۱۹۷۸ همراه با محمد یعقوب یکی از همراهانش و نیز عباس بدرالدین یک روزنامه نگار لبنانی در سفری رسمی که به دعوت مقامات لیبیایی صورت گرفته بود، وارد لیبی شد.

این در حالیست که صدر پیش از ترک لبنان اعلام کرده بود که برای برگزاری نشستی با معمر قذافی، رهبر سابق لیبی به این کشور سفر می‌کند.

ایسنا