- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

اعلام موضع رسمی در قبال فتنه ۸۸ شرط ورود اصلاح طلبان برای انتخابات

محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، درباره لزوم داشتن یک حزب فراگیر از سوی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: در انتخابات مجلس نهم جریان اصولگرایی تمام تلاش خود را به کار بست تا بتواند در قالب یک جریان و به صورت منسجم فعالیت‌های خود را انجام دهد اما علی رغم تلاش های صورت گرفته رقابت به درون جریان اصولگرایی کشیده شد و دو جریان قالب که یکی به گفتمان ۸۴ تعلق داشت و دیگری از بدنه اصولگریان سنتی بودند با یکدیگر وارد رقابت شدند از این رو به طور حتم این روند برای انتخابات آینده نیز تکرار خواهد شد.

* تشکیل حزب فراگیر برای انتخابات ریاست جمهوری بعید است

وی افزود: با توجه به اینکه میان جریان اصولگرایی رقابت ایجاد شده است بعید به نظر می رسد که این جریان بتواند برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر در قالب یک حزب فراگیر وارد عمل شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: به طور حتم در انتخابات سال آینده سه جریان به صورت مشخص در انتخابات فعالیت خواهند کردکه در این میان نقش اصولگریان در دو طیف قرار خواهد گرفت.

*اعلام موضع رسمی در قبال فتنه ۸۸ شرط ورود اصلاح طلبان برای انتخابات

باهنر درباره حضور حامیان فتنه در انتخابات سال آینده گفت: کسانی که در فتنه ۸۸ حضور داشتند هزینه زیادی را برای نظام به بار آوردند. لذا حضور حامیان این جریان برای انتخابات آینده هیچ معنایی ندارد.

وی افزود: جریان اصلاح طلبی که با سران فتنه همسویی ندارد و در قالب قانون اساسی و انقلاب حرکت می‌کنند می‌توانند در انتخابات با اعلام موضع رسمی خود نسبت به سران فتنه در انتخابات شرکت کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه واژه اصلاح طلبی در فتنه ۸۸ مخدوش شده است تصریح کرد: به طور حتم این واژه در حال حاضر طرفداری ندارد اما تفکر اصلاح طلبی می‌تواند با سر و سامان دادن به وضعیت خود و اعلام موضع رسمی در قبال فتنه ۸۸ به طور رسمی وارد عرصه انتخابات شود.

*اصلاح طلبان در جامعه اسلامی مهندسین جایگاهی ندارند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره حضور همه طیف‌های سیاسی چه اصلاح طلب و چه اصولگرا در این تشکیل گفت: اخبار منتشر شده درباره حضور همه طیف‌های سیاسی در جامعه اسلامی مهندسین یک اظهار نظر شخصی بوده است که از طرف یکی از اعضاء مطرح شده است لذا نمی ‌توان به آن استناد کرد و مواضع این تشکل تنها به صورت رسمی از سوی دبیرکل اعلام می شود.

باهنر با اشاره به اینکه اگر اصلاح طلبان در چارچوب نظام هم فعالیت کنند هیچ سنخیتی با جامعه اسلامی مهندسین ندارند، گفت: جامعه اسلامی مهندسین یک تشکل اصولگرا محسوب می‌شود از این رو از نظر ساختار و ماهیت هیچ گونه شباهتی با اصلاح طلبان ندارد. لذا حضور این جریان در بدنه جامعه اسلامی مهندسین به هیچ وجه امکان پذیر نیست و ما تنها به عنوان یک جریان رقیب به این مجموعه نگاه می‌کنیم.