معلمان انگیزه‌ای برای حضور در منطقه عسلویه ندارند
تاريخ ارسال خبر : 15 جولای 2015 | ساعت 9:59 | کد خبر: 33635 | sv204 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز”مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از بی  انگیزگی معلمان برای حضور در منطقه عسلویه خبر داد.ناصر کرمی

به گزارش “عسلویه نیوز” ناصر کرمی ظهر امروز در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان بوشهر  با اشاره به وضعیت نامطلوب آموزش‌وپرورش در عسلویه گفت: از بیش از ۵۰۰ نیروی آموزش‌وپرورش در منطقه عسلویه ۴۰۰ نفر غیربومی و متقاضی انتقال هستند و قادر به تأمین هزینه‌های بالای زندگی در این منطقه نیستند و با توجه اینکه امسال هیچ نیروی جدیدی نیز وارد سیستم نمی‌شود لذا با کمبود نیرو برای سال تحصیلی جدید مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌شده مصوباتی برای تسهیل زندگی برای معلمان در منطقه عسلویه ازجمله احداث خانه برای معلمان مجرد، احداث منازل سازمانی و تأمین روزانه یک وعده‌غذای گرم برای این قشر تصویب شد که هنوز هیچ‌یک از این مصوبات محقق نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: معلمان هیچ انگیزه‌ای برای حضور در منطقه عسلویه ندارند و امسال هم تحت‌فشار زیادی برای انتقال آنان هستیم ضمن اینکه هیچ متقاضی نیز برای ورود به منطقه نداریم.

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر افزود: در سال تحصیلی جدید ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از مقطع پیش‌دبستانی تا پایان متوسطه سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموز در هشت هزار و ۵۱۳ کلاس درس که توسط ۱۴ هزار و ۱۰۶ معلم مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی بابیان اینکه امسال ۸۱۰ معلم بازنشسته می‌شوند، اضافه کرد: با بازنشسته شدن این تعداد معلم که بیشتر در مقطع ابتدایی است و هیچ نیروی جدیدی نیز وارد سیستم نمی‌شود با کمبود نیرو برای سال تحصیلی جدید مواجه هستیم

کرمی با اشاره به استفاده از بسته حمایتی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: نتوانستیم آن‌گونه که باید به‌ تناسب نیاز استان از این بسته استفاده کنیم و پارسال یک هزار و ۱۰۸ دانش‌آموز تحت پوشش طرح قرار گرفتند که در مقایسه با استان‌های دیگر رقم پایینی است.

وی با تأکید بر لزوم افزایش سهم استان بوشهر از بسته حمایتی یادآور شد: با تجمیع کلاس‌های با جمعیت یک تا هفت نفر و استفاده از معلمان حق‌التدریس به‌ویژه در مقطع متوسطه می‌توانیم مشکلات موجود در این زمینه را تا حدودی کاهش دهیم.۳۶ مدرسه با جمعیت یک تا هفت نفر دانش‌آموز در استان بوشهر داریم که به‌غیراز مدارس خاص عشایری باید تجمیع شوند.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ