- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

محتوای کتاب‌ها در طرح تحول بنیادین اسلامی شده است

رئیس آموزش و پرورش سعدآباد گفت: محتوای کتاب‌ها در طرح تحول بنیادین اسلامی شده است.

خبرگزاری فارس: محتوای کتاب‌ها در طرح تحول بنیادین اسلامی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، جعفر امیرزاده در نشست با مدیران آموزش و پرورش و فرهنگیان سعدآباد اظهار داشت: آموزش و پرورش از مهم‌ترین و سنگین‌ترین مسئولیت‌های جامعه است و افرادی که در این مسئولیت‌ها قرار دارند باید تمام توان خود را برای عمل به این وظایف سنگین به کار گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی را از وظایف خطیر آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین اهدافی که آموزش و پرورش باید به آن توجه داشته باشد تربیت و رشد نیروهای متخصص و متعهد به منظور توسعه و آبادانی و ساختن آینده میهن اسلامی است.

امیرزاده ادامه داد: آموزش و پرورش تنها به اصول و مبانی تئوری که در کلاس‌های درس به دانش‌آموزان آموخته می‌شود خلاصه نمی‌شود و ما وظیفه داریم ذهن دانش‌آموزان را برای حضور فعال و کارآمد برای ساخت ایرانی آباد و سرافراز آماده کنیم.

وی اضافه کرد: در گذشته در سیستم آموزشی کشور اشکالاتی وجود داشت که اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش به معنای رفع این مشکلات و مسائل است و در این طرح باید تحقق خواسته‌های رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول بیان داشت: در گذشته کتب درسی دانش‌آموزان محتوایی نیمه‌اسلامی داشت که با اجرای طرح طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش محتوای کتاب‌ها به سوی محتوایی اسلامی و قرآنی که دربردارنده تمامی نیازهای جامعه است، سوق می‌یابد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد عنوان کرد: قرآن دربردارنده کامل‌ترین دستورالعمل و راهکار برای زندگی انسان‌هاست و با عمل به مفاهیم والا و نورانی قرآن کریم می‌توانیم به سعادت و سربلندی در دنیا و آخرت دست یابیم.

امیرزاده ادامه داد: در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد با ۶۸ حافظ کل قرآن کریم حائز رتبه نخست حفظ و تربیت قرآن کریم استان بوشهر شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه سعدآباد تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در قالب برنامه‌های فوق برنامه و ضمن خدمت دانش‌آموزان و فعالیت‌های اوقات فراغت ایشان مورد توجه بوده و در سال‌های اخیر شاهد استقبال دانش‌آموزان از این فعالیت‌ها بوده‌ایم.