قانون در حادثه عسلویه باید به طور دقیق اجرا شود
تاريخ ارسال خبر : 15 جولای 2016 | ساعت 18:08 | کد خبر: 35124 | sv179 | چاپ این مطلب

“امام جمعه عسلویه گفت: قانون در حادثه عسلویه باید به طور دقیق اجرا شود.امام جمعه

به گزارش “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه پس از دعوت به تقوای الهی با ذکر سخنی از پیامبر گرامی اسلام(ص) خطاب به حضرت علی(ع) اظهار داشت: از ریشه‌های کرامت اخلاقی که زندگی دنیوی را شیرین می‌کند و باعث سعادت و رستگاری آخرت است می‌توان به گذشت، صله رحم و صبر و حلم و بردباری اشاره کرد.

وی افزود: باید در صراط مستقیم باشیم و کارهای ما برای رضای خدا باشد و همه فعالیت‌های دینی و مذهبی برای این است که راه درست را تشخیص بدهیم، اگر در نماز جمعه شرکت می‌کنیم باید به معنویت و سعادت آخرت برسیم و اگر کسی ستمی بر شما روا داشت گذشت کنید یا اینکه صله ارحام را قطع نکنید.

امام جمعه عسلویه با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: برای من تقسیمات اصولگرا و اصلاح‌طلب مطرح نیست، اما روی مسأله فتنه حساس هستم.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: نگاه کنید در مجمع تشخیص مصلحت در عزل و نصب‌ها آقا از همه گروه‌ها استفاده کرده‌اند یا ایشان فرمودند، بعضی از دست‌اندرکاران نگویند تحریم برداشته شده است، اگر چنین گفتند باید در صداقت آنان شک کرد، زیرا تحریم‌ها رفع نشده است.

وی با بیان اینکه بعد از این برجام تحریم‌های جدید وضع شده است، گفت: آقا فرمودند اگر مسؤولان بد فهمیدند یا دیر فهمیدند یا با هم اختلاف کردند کربلاها در تاریخ تکرار خواهد شد، خواص باید مواظب باشند اگر اندک دلسوزی به نظام اسلام و مردم دارند باید مراقب باشند.

امام جمعه عسلویه با اشاره به ۲۶ تیر سالروز تأسیس شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان قانون اساسی در واقع اسمش همراه خودش هست، رهبری عزیز فرمودند شورای نگهبان عماد ملت و دین بوده که این سخن بزرگی است.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه شورای نگهبان مغز نظام اسلامی است و نباید مورد هجمه قرار گیرد ابراز داشت: آیت‌الله جنتی عالم برجسته‌ای است که خوب این شورا را مدیریت کرده، استقامت و ماندگاری ایشان و در مسیر انقلاب امام(ره) و رهبری بودنش قابل تقدیر است.

امام جمعه عسلویه به اتفاقات اخیر شهرستان عسلویه اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاقات تلخی در شهرستان افتاد که مسؤولان شهرستان و استان باید تدبیر کنند و دنبال درد نباشند بلکه باید دنبال علاج و درمان باشند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه مسؤولان باید سوز دل مردم را بفهمند، ابراز داشت: من بارها به فرمانده ناجا استان و مسؤولان اطلاعات گفته‌ام، حضرت امام(ره) مردم ما را بهتر از مردم زمان امیر المؤمنین(ع) و سید الشهداء(ع) دانستند و مردم عسلویه و نخل تقی در واقع اینها همین مردم هستند، بعضی صداها به گوش بعضی‌ها نمی‌رسد یا اینکه خودشان را به خواب زده‌اند.

وی‌ با تأکید بر اینکه دردهای کهنه یک جایی سرباز می‌کند، گفت: ما بارها گفتیم مردم خط قرمز ما هستند ولی مردمی که خط قرمزند که حرمت خود و قانون را داشته باشند، قانون شکن و کسی که خلاف قانون کند جزء مردمی که خط قرمز هستند نیست، نباید بعضی سوء استفاده کنند و خواسته‌های غیرمنطقی داشته باشند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه مملکت قانون دارد و باید مو به مو اجرا شود، افزود: اگر خاطی، مأمور دولت باشد یا از مردم باشد باید قاطعانه برخورد شود.

امام جمعه عسلویه اضافه کرد: در بحث رسیدگی به مجروحان باید تلاش شود و دوستان نیروی انتظامی هم مجروح شدند باید درمان شوند، مردم که دشمنی با کسی ندارند، این مسائل جنبه سیاسی ندارد نباید تعدی به قانون کنند و باعث فضاسازی دشمنان شوند.

وی تأکید کرد: نیروهای مسلح افتخار ما هستند، نیروی انتظامی مقتدر باعث افتخار ماست و نباید به آن خدشه وارد کنیم، فقط یک عیب را نبینید بعضی مواقع یک مجموعه محسنات زیادی دارد نباید به خاطر یک عیب بر آن خدشه وارد کرد کارهای خوب را هم ببینید.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ