ایجاد منطقه آزاد بوشهر موجب افزایش قیمت مسکن و مایحتاج مردم نمی‌شود
تاريخ ارسال خبر : 15 جولای 2016 | ساعت 19:40 | کد خبر: 35126 | sv166 | چاپ این مطلب

“عســلویــه نیــوز” استاندار بوشهر گفت: در صورت تصویب نهایی طرح منطقه آزاد بوشهر، شاهد افزایش قیمت مسکن و همچنین مایحتاج عمومی مردم بوشهر نخواهیم بود.سالاری

به گزارش “عسلویه نیوز” مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در بوشهر به اهمیت برگزاری این نشست اشاره کرد و اظهار داشت: تعامل و همکاری نزدیک دولت و بخش خصوصی زمینه توسعه فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و رونق اشتغال را به ‌دنبال خواهد داشت.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت این نشست‌ها که دولت نیز به آن تأکید دارد، در استان بوشهر نیز جلسات منظم بین دولت و بخش خصوصی برگزار شده و این روند همچنان ادامه دارد.

استاندار بوشهر به تصویب یک فوریت لایحه مناطق آزاد در مجلس اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم این لایحه به تصویب نهایی نیز برسد و جا دارد از تلاش‌ها و همکاری‌های نمایندگان مردم در مجلس نیز قدردانی کنم که تلاش‌های جدی برای تصویب یک فوریت این طرح داشتند.

سالاری بیان کرد: تصویب یک فوریت لایحه منطقه آزاد بوشهر با یک خرد جمعی و تعامل بین مسوولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس محقق شد و اما این پایان کار نیست و هنوز این طرح به تصویب نهایی نرسیده است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این طرح مخالفانی هم در مجلس دارد تصویب نهایی آن با فراز ونشیب‌های طولانی همراه است که باید با تلاش و پیگیری نمایندگان و نخبگان و همکاری مسوولان با مرکز کشور، این مهم محقق شود.

سالاری با بیان اینکه برای تصویب نهایی منطقه آزاد بوشهر خوش‌بین هستم، گفت:‌ برای اینکه حق مردم استان بوشهر در این موضوع را بگیریم پیگیری‌های جدی در دستور کار است.

وی اظهار داشت: هر چند این طرح موافق و مخالفانی دارد اما ما به همه این افراد و گروه‌ها احترام می‌گذاریم حتی برای کسانی که با اغراض شخصی با این طرح مخالفت می‌کنند.

استاندار بوشهر گفت: این یک طرح مهم برای استان است و همه نخبگان، نمایندگان مردم و مسؤولان باید با تعامل و همکاری زمینه برای تصویب آن را فراهم کنند.

سالاری با بیان اینکه تصویب منطقه آزاد بوشهر، موجب افزایش قیمت مسکن نخواهد شد، گفت: محدوده‌ای که برای منطقه آزاد بوشهر در نظر گرفته شده برای جانمایی ۱۰۰ هزار است و تلاش شده با این کار شاهد کاهش ورودی به مرکز شهر بوشهر باشیم.

استاندار بوشهر اظهار داشت: نه تنها گرانی اجناس داخلی را نخواهیم داشت بلکه بوشهری‌ها می‌توانند اجناس خارجی وارداتی به منطقه آزاد را هم ارزان‌تر تهیه کنند ضمن اینکه معافیت مالیاتی منطقه آزاد موجب می‌شود قیمت ساخت ملک در محدوده منطقه آزاد ارزان باشد.

استاندار بوشهر به مشکلات تأمین آب در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: مشکل تامین آب استان نیز از طریق احداث دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن تا دو سال آینده برطرف خواهد شد و منطقه آزاد نیز می‌تواند به صورت مستقل برای تولید آب مورد نیاز خود از طریق آب شیرین کن اقدام کند که در این زمینه هم فشاری به شهر وارد نخواهد شد ضمن اینکه با توجه به معافیت مالیاتی منطقه آزاد، سرمایه گذار هم آب را به نرخ ارزان تری در این منطقه تولید خواهد کرد.

سالاری افزود: ایجاد منطقه آزاد بوشهر هیچگونه افزایش نرخ مسکن، مواد غذایی، اجناس و مایحتاج زندگی شهروندان را به دنبال نخواهد داشت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد./فارس


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ