توافق صورت گرفته یک جمع‌بندی است
تاريخ ارسال خبر : 17 جولای 2015 | ساعت 16:40 | کد خبر: 33652 | sv176 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” امام جمعه موقت عسلویه گفت: فعلا توافق صورت گرفته یک جمع‌بندی است که از تیم هسته‌ای تشکر می‌کنیم. شورای نگهبان

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” حجت‌الاسلام سید عبدالحسین حسینی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این شهر پس از دعوت خود و مردم به تقوای الهی فرا رسیدن عید سعید فطر را تبریک گفت و خواستار حضور پرشور مردم در نماز این عید شد.

وی به پاره‌ای از اعمال شب و روز عید فطر نیز اشاره کرد و افزود: شب عید فطر کمتر از لیلهالقدر نیست و احیا گرفتن آن فضیلت دارد و پرداخت زکات فطره نیز مورد تاکید قرار دارد.

خطیب جمعه عسلویه در خطبه دوم نیز در ارتباط با بحث توافق هسته‌ای خاطرنشان کرد: فعلا توافق صورت گرفته یک جمع‌بندی است که از تیم هسته‌ای تشکر می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه البته این جمع‌بندی باید به تایید شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی و در آمریکا نیز به تایید کنگره برسد و به شورای امنیت سازمان ملل برود و آنجا هم تایید شود گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در نامه به رئیس جمهور هم تاکید کردند به بعضی از این ۶ کشور بدبین هستند که باید مراقب باشیم.
 
امام جمعه موقت عسلویه با تبریک سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: این شورا در ابتدای انقلاب و‌ در سال ۵۹ توسط حضرت امام خمینی (ره) تاسیس و پایه‌گذاری شد که وظایف مهمی هم برای این شورا در نظر گرفته شده است.

حسینی افزود: مهم‌ترین وظیفه شورای نگهبان در واقع تایید مصوبات مجلس از نظر مطابقت با شرع و قانون اساسی است و وظیفه دیگر آن نیز نظارت بر انتخابات‌هاست.

وی یادآور شد: این دو وظیفه از مهم‌ترین وظایف شوراست و این شورا توانسته از اسلامیت و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی به خوبی صیانت کند و متاسفانه در مواقع و دوره‌هایی هم از سوی دشمنان و‌ معاندین داخلی و خارجی مورد تهاجم و تهمت قرارگرفته است.

امام جمعه موقت عسلویه اضافه کرد: بر اساس فرمایشات حضرت امام (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری باید جایگاه شورای نگهبان حفظ و حراست شود و از تخریب و توهین به این نهاد مهم جلوگیری شود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ