غیرت؛ گمشده ی این روزهای دولتی ها…
تاريخ ارسال خبر : 16 جولای 2016 | ساعت 8:39 | کد خبر: 35132 | sv234 | چاپ این مطلب

غیرت؛ گمشده ی این روزهای دولتی ها…
“غیرت” یکی از مفاهیم اساسی و بنیادی در فرهنگ دینی و قاموس ملی کشور ماست. البته این امر مختص به جامعه دین مدار ایران نبوده و بی تردید غیرت برای نوع بشر و همه انسان ها دارای بار ارزشی ست …یحیایی
به گزارش “ناصرون ” در بیانی ساده “غیرت” به معنای: پرهیز و جلوگیری از ورود غیر و غریبه به حریم های مشخصی است که فرد یا جامعه مبتنی بر عقبه فکری و فرهنگی برای خود قائل است. بر همین اساس باید توجه داشت که غیرت زدایی از جوامع از اهداف اساسی در تقابل فرهنگی و جنگ تمدن هاست.

در این میان نقش دولت ها و کارگزاران ایشان در اشاعه غیرت ورزی و یا غیرت زدایی از جامعه بسیار اساسی ست. چه اینکه دولت با در دست داشتن تجهیزات و امکانات و بودجه لازم دارای توانی ساختارمند در پیگیری این اهداف دارد و این قدرت موجب ایجاد حرکت در جامعه خواهد شد. چنانچه فرموده اند: “اَلنّاسُ عَلی دینِ مُلوُکِهِم…”

توجه به هدف نامگذاری هفته حجاب و عفاف و مقاصد آرمانی آن و حضور پررنگ مردم در سراسر کشور در مراسمات مربوط به همین موضوع، دغدغه و غیرت مندی مردم را به منصه ظهور رسانید اما آنچه باید در پی این مقدمه پیگیری و تحلیل گردد رفتار مسئولین دولتی و سیاسیون است که در صورت سنجش، در هفته حجاب و عفاف به صورت خاص و به صورت گسترده تر در موضوع غیرت مندی در همه ابعاد (فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و …) کارنامه قابل قبولی را کسب و ارائه نکرده اند.

عدم حضور کارگزاران دولت در همایش ها و تجمعاتی که برخاسته از شور و شعور مردم ایران اسلامی ست از جمله: همایش “بوشهر؛ دو قرن مقاومت”، “همایش حجاب و عفاف” و همایش هایی از این دست و البته سر و دست شکستن برای حضور در کنسرت ها!، تنها یک مسئله را به مردم نمایش می دهد و آن هم حرکت برخی از حضرات در مسیر “غیرت زدایی” از جامعه ایرانی و دهن کجی به ارزش هاست.

البته اندکی تامل و تفحص در تاریخ عملکرد جریان “غربگرای غیرت زدا” به خوبی پرده از چهره ایشان بر می دارد. شکی نیست که اندیشه ای که در آن تعالیم قرآن را ویژه زندگی قبیله ای قلمداد می کند و استناد به آن را در عصر حاضر فاقد وجاهت می داند و البته کعبه آمال و آرمان شهر خود را غرب جستجو می کند(۱) از هیچ گونه تلاشی برای غیرت زدایی فروگذار نخواهد کرد.

از منظر نگارنده جمله: “نباید به زور مردم را به بهشت برد” کلیدواژه و رمز عملیات گسترده ی غیرت زدایی ست که در طول مشی اصلاح طلبی دنبال می شود. گویا آقایان هیچ تعصبی نسبت به جامعه ندارند. البته بسیار عجیب است که همینان وقتی سخن از جنایات آمریکا و غرب به میان آید شدیدا غیرت مند شده و واکنش نشان می دهند!

بهتر است جامعه یک بار برای همیشه حساب خود را با این جریان تسویه کند. گویا در آن طرف هیچ تعریفی از غیرت وجود ندارد. حضرات همچنان در برابر بدعهدی آمریکا لبخند نمکین می زنند و غیرت سیاسی را قی می کنند. غیرت فرهنگی جناب وزیر هم بعد از حمایت، ساخت و اکران فیلم های بی محتوا کمی رگ به رگ می شود. فیش های نجومی داغ دل پابرهنگان را بیشتر می کند و جناب معاون خیلی شیک و مجلسی می فرمایند: “استعفا بدهید!”.

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل…! وقتی که تفکر صدر دولت این است، انتظار حضور و حتی عبور حضرات پایین دستی از کنار همایش حجاب و عفاف هم زیادی ست!

غیرت گمشده ی این روزهای دولتی هاست…

۱ . سخنان سیدمحمد خاتمی. رییس جمهور اسبق


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ