از جمع آوری ۳۹۰ میلیون ریال زکات فطریه تا راه اندازی کاروان شوق زیارت در عسلویه
تاريخ ارسال خبر : 16 جولای 2016 | ساعت 14:45 | کد خبر: 35141 | sv225 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” مدیر کمیته امداد شهرستان عسلویه از جمع آوری بیش از ۳۹۰ میلیون ریال زکات فطره عام و سادات در عید فطر خبر داد.کمیته امداد

سید علی حسینی گفت: کمیته امداد همزمان با عید سعید فطر آماده جمع‌آوری زکات فطریه سادات، فطریه عام و کفاره هموطنان دیندار و نیکوکار در مصلی‌های برگزاری نماز عید سعید فطر و همه مساجد شهر و روستاها بود.

حسینی با تأکید به اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه صرف نیازمندان همان منطقه خواهد شد، گفت: کمیته امداد بانک اطلاعاتی جامعی از خانواده‌های تحت پوشش و نیازمند دارد که بر اساس آن در راستای رفع مشکلات آنها تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” حسینی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰۰ هزار پاکت فطریه در بین مردم نیکوکار شهرستان توزیع شده است، تصریح کرد: این تعداد پاکت در بین مردم خیر شهرستان توزیع شده و مصارف زکات و مباحث مربوط به کفاره عمد و غیرعمد نیز بر روی آن قید شده است. همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه با برقراری ۲۰ پایگاه در مصلی، مساجد شهر و روستاها و شرکت های مستقر در منطقه پارس جنوبی در روز عید فطر، اقدام به جمع آوری زکات فطره روزه داران و همشهریان کرد.

حسینی با بیان اینکه زکات فطریه مردم شهرستان حداکثر تا ظهر عید فطر بین خانواده‌های تحت حمایت و افراد نیازمند واجد شرایط در همان منطقه توزیع می‌شود، گفت: مطابق با اذن صادره از سوی مقام معظم رهبری که کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات کشور تعیین شده، لازم است مردم نوعدوست شهرستان زکات فطریه سادات، فطریه عام و کفاره خود را به این نهاد تحویل دهند.

وی افزود: مردم روزه‌دار شهرستان عسلویه بالغ بر ۳۹۷۲۷۵۰۰۰ ریال زکات فطریه خود را به دبیرخانه زکات پرداخت کرده بودند که با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده شاهد رشد ۴۷ درصدی این شهرستان نسبت به سال گذشته در این زمینه می باشیم.

اعزام خانواده دچار بیماری صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد به عتبات عالیات به همت خیرین شهرستان عسلویه
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه از اعزام خانواده سرطانی تحت حمایت کمیته امداد به عتبات عالیات به همت خیرین این شهرستان خبر داد.

وی افزود: با همت و نیت خداپسندانه خیرین محترم زمینه اعزام این خانوار تحت حمایت به عتبات عالیات فراهم گردید. قابل ذکر است که سرپرست خانوار مبتلا به سرطان گوارشی میباشد.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از اهداف مهم این نهاد مقدس، آشنایی خانواده های تحت حمایت به ویژه فرزندان آنان که سکان داران و آینده سازان این مملکت می باشند با مسایل فرهنگی و دینی ، اعتقادات مذهبی و راه های شناخت سیره عملی زندگی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است که در قالب برگزاری اردوهای زیارتی ، سیاحتی و فرهنگی گام موثری برداشته شده است.

حسینی تصریح کرد: در نظر داریم در سال ۹۵ با حول و قوه الهی و با کمک خیرین زمینه تشرف ۲۵۰ نفر از مددجویان به مشهد مقدس و ۴۰ نفر به کربلای معلا در قالب طرح «شوق زیارت» فراهم نماییم.

سید علی حسینی اظهار کرد: با توجه به آثار گسترده معنوی و مادی زیارت ائمه اطهار (ع) و با عنایت به سابقه اعزام مددجویان تحت حمایت ‏کمیته امداد به مشهد مقدس و سایر اماکن زیارتی در سالهای گذشته و به منظور فراهم آوردن بستری مناسب برای دریافت کمکهای ‏مردمی واعزام نیازمندانی که در حسرت زیارت مانده اند طرح «شوق زیارت» با همکاری سازمان حج و ‏زیارت، کمیته امداد، خیران و نیکوکاران و با هدف شناسایی، معرفی، ساماندهی و اعزام افراد واجد شرایط به اماکن ‏زیارتی راه اندازی شده است.

وی افزود: این طرح در نظر دارد با طراحی مسیرهای مشخص برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی هموطنان ‏خیر، علاوه بر فراهم آوردن امکان زیارت اماکن مقدسه برای نیازمندان جامعه، زمینه مشارکت نیکوکاران و مردم ‏نوع دوست کشورمان را برای مشارکت در این طرح و بهره مندی از رحمت و شفاعت اهل بیت هموار سازد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه اضافه کرد: در قالب این طرح، نیازمندانی که تا کنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با یاری خیرین امکان سفر آنها به عتبات عالیات، مشهد و سایر اماکن زیارتی فراهم شود.

در طی سال گذشته تعداد ۸۵ نفر از خانواده های تحت حمایت این شهرستان از سفرهای زیارتی مشهد مقدس و عتبات عالیات بهره مند شده اند./انتهای پیام-م.ج


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ