وزیر انرژی پاکستان: پارس‌جنوبی از مهم‌ترین مراکز نفت و گاز جهان است
تاريخ ارسال خبر : 19 جولای 2011 | ساعت 14:26 | کد خبر: 5715 | sv140 | چاپ این مطلب

به گزارش “عسلویه نیوز” رجا پرویز در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مراکز نفت و گاز جهان است و استقرار این میزان تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی در یک مکان ارزش والایی دارد.
وی افزود: پاکستان و ایران همکاری نزدیکی در حوزه انرژی دارند و امیدوار هستیم روز به روز این تعامل و همکاری بیشتر و بهتر شود.
وزیر انرژی پاکستان خاطرنشان کرد:‌ ایران در صنعت نفت و گاز پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته و بویژه در سال‌های اخیر شاهد رشد خوبی در حوزه انرژی ایران هستیم.
در ادامه مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز ابراز داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی نقش مهمی در تولید گاز کشور دارد و هم‌اکنون پنج پالایشگاه فعال هستند و سایر پالایشگاه‌ها نیز در حال احداث هستند.
علی‌اکبر شعبان‌پور افزود: کارهای بزرگی در سال‌های اخیر در پارس جنوبی صورت گرفته و امیدوار هستیم با تلاش و همکاری بیشتر بتوانیم به موفقیت بیشتری نیز برسیم.
مدیر عامل مجتمع گازی پارس جنوبی با حضور در گالری پالایشگاه چهارم گزارشی از فعالیت‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به مهمانان ارائه کرد.
بر اساس این گزارش، وزیر انرژی و آب پاکستان و هیئت همراه از پالایشگاه فازهای ۴ و ۵ مجتمع گاز پارس جنوبی دیدن کردند.
وزیر انرژی پاکستان و هیئت همراه همچنین در ادامه از تاسیسات پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی نیز دیدن کردند.
بازدید از پروژه‌های سایت پتروشیمی، فازهای در دست احداث فازهای ۱۵ و ۱۶ و مجتمع بندری پارس نیز از دیگر برنامه‌های این هیئت عالی‌رتبه پاکستانی از سفر به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ