- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

احمدی نژاد، عمو پورنگ را صادر کنید!

محمود احمدی نژاد در دیداری که با اصحاب رسانه ملی داشت علاوه بر تحسین رسانه ملی مبنی بر توسعه کمی شبکه ها ادامه این سیر را با شتاب توصیه کرد.
وی در مرور اجمالی برنامه های تلویزیون وقتی به گروه کودک و نوجوان رسید از عمو پورنگ یاد کرد و اذعان داشت می توان عمو پورنگ را به عنوان یک نسخه بومی و سالم برای کودک و نوجوان صادر کرد!

این در حالی است که صدا و سیمای در شرایط کنونی در حال وارد کردن فرهنگ ها، خرده فرهنگ ها، شیوه زندگی و اندیشه غربی به کشور است.

برای مثال در سازمان صدا هر روزه عباراتی تأکیدی از یک نویسنده معلوم الحال به نام پائولو کوئیلو توسط مجریان رادیو برای مخاطبان خوانده می شود تا روزانه مردم یادشان نرود که باید بر طبق توصیه رسانه ملی از اندیشه غربی خوراک بگیرند!

در مورد کوئیلو آراء مختلفی وجود دارد. عده ای وی را یک سارق محبوب و جهانی ادبی می دانند که در تحریف داستان هایی که وامدار آنهاست استادانه عمل می کند. کوئیلو در کتاب «پدران، فرزندان نوه ها» داستان های کوتاهی از ادبیات فارسی را سرقت کرده و تحت نام قصه های هندی راوی آن بوده است. نیز چند حدیث از پیامبر را تحت نام افراد دیگر مثل گاندی نقل نموده است.

کتاب معروف کیمیا گر او اقتباسی از یکی از داستان های مثنوی معنوی بود. وی با وجود کسب جوایز بزرگ این موضوع را مخفی داشت تا اینکه  با اعتراض مخاطبان مواجه شد و نهایتا با اکراه به آن اشاره نمود.