- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

علت سکوت احمدی‌نژاد درخصوص‌ گرانی‌!

مراکز اصلی و حلقه‌های اصلی دنیا در دست دشمنان ماست و آنها شبانه‌روز کار می‌کنند و تا ما راهی را باز می‌کنیم، آنها هجوم می‌آورند و این نبرد در جریان است. ان‌شاء‌الله من در آینده ریز این مسائل را توضیح می‌دهم، چراکه اگر اکنون این مسائل را توضیح بدهم دو گروه از این موضوع خوشحال می‌شوند؛ اول، دشمنان و دوم، برخی از سوء‌استفاده‌گران.

ایسنا:  محمود احمدی‌نژاد در دهمین اجلاس گرامیداشت روز جهانی مساجد و همچنین اختتامیه دهه تکریم و غبارروبی مساجد با اشاره به اینکه “مسجد کانون توحید و دعوت به امام است”، گفت: مسجد مرکز تعالی روح، اندیشه‌ و دل و جان انسان‌ها و همچنین کانون همدلی ، همبستگی و همیاری است و در واقع باید گفت که مسجد بهترین مرجع و مامن برای آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه “همه مردم باید مسجد را مأمن، مرجع و نقطه امیدشان بشناسند‌، به اهمیت ماموریت اصلی مساجد اشاره کرد و گفت: در این دوره بودجه اعتبارات فرهنگی از جمله مساجد‌، ‌قرآن و … را تا آنجا که توانسته‌ایم ارتقاء داده‌ایم و به عنوان وظیفه و تکلیف نیز این موضوع را دنبال می‌کنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه “هر اتفاق مثبتی قرار باشد رخ دهد،‌ منشاء آن مسجد است”، ادامه داد: نقش مسجد در اداره جامعه و برپایی ارزش‌های الهی نقشی ممتاز و ویژه است و هیچ سازمان و نهادی نمی‌تواند بدیل مسجد باشد و نقش آن را ایفا کند. پشتیبان مسجد، خداست و خدا به فعالیت‌های آن برکت می‌دهد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبتهای خود، به اهمیت موضوع عدالت کرامت انسانی‌ اشاره کرد و گفت:‌ پیامبران آمده‌اند که انسانیت انسان را احیا کنند و حقیقت انسان‌ها را نشان دهند و در واقع آنها را در جاده بی‌انتهای حرکت به سمت کمال قرار دهند. حکومت برای انسان و تعالی آن است و موضوع هستی نیز انسان است، چراکه خداوند تمام عالم را برای انسان خلق کرده است.

وی با بیان اینکه “ظلم، کرامت انسانی را له می‌کند و از جمله زشت‌ترین کارها نزد خداوند، ظلم است‌”، افزود: در نقطه مقابل حقیقت و کرامت انسان‌هاست‌. به خودم و فعالان کشور می‌گویم که انقلاب برای جابه‌جایی افراد یا فقط تغییر ادبیات نیست‌. انقلاب برای این نیست که عده‌ای بروند و عده‌ای بیایند و عده‌ای بر سر قدرت دعوا داشته باشند و روزی بروند و عده‌ی دیگر بیایند. من به همکاران خودم در دولت بارها عرض کرده‌ام که برای کسب موفقیت باید دائم مراقبت کنیم و ببینیم آیا در مسئولیتی که قرار گرفته‌ایم این مسئولیت موجب ارتقاء ما از لحاظ روحی و معنوی شده است یا نه و اگر در این زمینه‌ها رشد کرده باشیم برای جامعه نیز موثر خواهیم بود و می‌توانیم به جامعه کمک کنیم و اگر در این زمینه‌ها رشد نکرده باشیم چطور می‌توانیم در جامعه موثر باشیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه “هدف این نیست که چند حزب و گروه ایجاد شود و برای رسیدن به قدرت با یکدیگر رقابت کنند”، افزود: ما باید به ویژگی‌های جامعه اسلامی توجه کنیم و مبادا اینگونه باشد که ببینیم تهمت زدن و افترا زدن در جامعه راحت شده است و کسی بیمی از عقوبت آن ندارد و اگر این اتفاق افتاده باشد، نشان پیشرفت و اعتلا نیست. پیش از آنکه ما نیازمند بحث‌های سیاسی باشیم، نیازمند بحث‌های انسانی، اخلاقی و فرهنگی هستیم.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسائل روز از جمله مسائل اقتصادی از جمله گرانی و اشتغال اشاره کرد و گفت: اینگونه نیست که ما دور از مردم و جدا از آنها باشیم. می‌فهمیم که چه می‌گذرد اما ما در یک نبرد سنگین قرار داریم. دشمنان ما تمام توان خود را برای مقابله بدون سروصدا بسیج کردند.

وی با بیان اینکه “بخش مهمی از دولت شبانه‌روز در حال کار کردن است”، ادامه داد: مراکز اصلی و حلقه‌های اصلی دنیا در دست دشمنان ماست و آنها شبانه‌روز کار می‌کنند و تا ما راهی را باز می‌کنیم، آنها هجوم می‌آورند و این نبرد در جریان است. ان‌شاء‌الله من در آینده ریز این مسائل را توضیح می‌دهم، چراکه اگر اکنون این مسائل را توضیح بدهم دو گروه از این موضوع خوشحال می‌شوند؛ اول، دشمنان و دوم، برخی از سوء‌استفاده‌گران.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه “ما باید از این گردنه عبور کنیم و به فضل الهی این امر رخ می‌دهد”، تاکید کرد: راه چندانی باقی نمانده است و نباید متوقف شویم. من همین‌جا به ملت ایران این اطمینان را می‌دهم که این دولت سر سوزنی از حقوق ملت و آرمان‌ها و ارزش‌ها عبور نمی‌کند. دشمنان ضربه‌ای می‌زنند ولی در کنار آن، ضربه‌ای نیز دریافت می‌کنند و برخی اوقات ضربه‌هایی که دریافت می‌کنند سخت‌تر از آن چیزی است که می‌زنند. اکنون فصل دعوت به همدلی،‌ صبر،‌ ایستادگی و مراعات هم‌نوع، هم‌وطن و هم‌دین است.

رییس‌جمهور با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف گفت: دشمنان از اینکه می‌بینند ملت ایران در حال فتح قله‌هاست و سرعت پیشرفت ایران روزافزون است، ناراحت هستند.

وی در ادامه، به ارائه آمار و ارقام مربوط به حوزه اقتصاد پرداخت و با بیان اینکه “ارائه این آمار و ارقام به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگران نیست بلکه به معنای رشد و پیشرفت روزافزون ملت ایران است”، افزود: در سال ۸۴ ظرفیت تولید سیمان در کشور ۳۲ میلیون تن بود ولی اکنون به بیش از ۷۶ میلیون تن رسیده است و ان‌شاء‌الله ۶ الی ۷ میلیون تن هم تا پایان امسال اضافه می‌شود. ظرفیت تولید فولاد در کشور ۱۰ میلیون تن بود و اکنون این رقم به ۲۱ میلیون تن رسیده است. بیش از کل تاریخ آموزش و پرورش در این مدت مدرسه ساخته و به اندازه تاریخ کشور فضای دانشگاهی ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور همچنین به افزایش صادرات غیرنفتی و تولید محصولات کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: اینها نشانه‌های موفقیت و توانمندی ملت ایران است.

احمدی‌نژاد با اشاره به دیگر پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های علمی و پزشکی گفت: آنها وقتی دیدند که ایران به حالت جهشی در حال پیشرفت است، بهانه‌ای درست کردند و موضوع هسته‌یی نیز یک بهانه است. اکنون اقتصاد ایران در رتبه هفدهم دنیا قرار دارد و در پایان سال ۹۲ ان‌شاء‌الله رتبه ما به پانزدهم می‌رسد.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان در راستای مانع‌تراشی در راه پیشرفت ایران اظهار کرد:‌ برخی از شرکت‌های اروپایی صادرات برخی از قطعات خودرو را به ایران قطع کرده‌اند. پس از این موضوع با مسئولان و متخصصان امر جلسه گذاشتیم و آنها گفتند که ظرف شش ماه می‌توانند این قطعات را جایگزین کنند.

رییس‌جمهور خطاب به دشمنان کشور تاکید کرد: ملت ایران نمرده است که شما به خاطر چهار قطعه وسیله خودرو بتوانید خواسته‌هایتان را به ملت ایران تحمیل کنید. تواناهایی ملت ایران بسیار زیاد است. آنها فکر می‌کنند که در نبرد دراز مدت و یا حتی میان مدت می‌توانند خواسته‌های خود را جلو ببرند ولی آنها اشتباه می‌کنند و باید بدانند چنان سیلی از ملت ایران دریافت خواهند کرد که مجبور خواهند شد تا اعماق تاریخ در مقابل ملت ایران عقب‌نشینی کنند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: برخی‌ها به دنبال این هستند که از این وضعیت سوء‌استفاده کنند ولی بدانید که دولت شبانه‌روز درگیر کار است. این دولت بزرگترین طرح‌های اقتصادی را با موفقیت پیاده کرده و بدانید که نبرد، لحظه‌ای و گسترده است.