- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

قبول قطعنامه ۵۹۸شاهکار سیاسی امام بود

محسن رضایی شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز، فردا درباره قبول قطعنامه ۵۹۸ اظهار داشت: قبول این قطعنامه شاهکار سیاسی امام بود و رهبر انقلاب نیز این موضوع را توضیح دادند و فرمودند قبول قطعنامه ۵۹۸ از سوی جمهوری اسلامی توطئه دشمن را با هدایت الهی به خود او بازگرداند.

رضایی با بیان اینکه قبول قطعنامه دشمن را خلع شعار کرد،‌ افزود: این امر حقانیت جمهوری اسلامی در دنیا آشکار ساخت و شعار صلح طلبی از آنها گرفته شد و به سمت ما آمد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: صدام نمی‌خواست قطعنامه ۵۹۸ را بپذیرد و در صدد بود با حمله مجدد به ایران آنها را وادار کند که قطعنامه ۵۹۹ را صادر کنند. لذا دست به حملات مجدد زد.

وی در پاسخ به این سؤال که شما چرا با وجود آنکه قطعنامه در سال ۶۶ از سوی سازمان ملل صادر شد، آن را در سال ۶۷ پذیرفتید، اظهار داشت: همانطور که آقا هم فرمودند ما هیچ گاه قطعنامه ۵۹۸ را رد نکردیم بلکه به دنبال آن بودیم که برخی از مسائل همچون کمیته تشکیل متجاوز شفاف‌تر شده و برخی بندها جابجا شود.

رضایی خاطرنشان کرد: وقتی در روزهای آخر ورق جنگ برگشت ما این شکست را که آنها می‌خواستند به ما تحمیل کنند با یک بدل سیاسی به خودشان بازگرداندیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه پذیرش قطعنامه از سوی جمهوری اسلامی وضعیت کشور را زیر و رو کرد و مردم را از لحاظ فکری تحت تاثیر قرار دارد، یاد‌آور شد: امام در واقع با پذیرش این قطعنامه عواطف و احساسات مردم را به حرکت درآورد چرا که مردم فکر می‌کردند ما در حال شکست هستیم و جنگ فایده‌ای ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که احساس شما از پذیرش قطعنامه چه بود، گفت: پذیرش ۵۹۸ از سویی ابهام آفرین بود چرا که ما نگران سرانجام جنگ بودیم و از سویی دیگر آرزو داشتیم صدام این انسان جنایتکار را از بین ببریم. لذا حالت نگرانی و ابهام احساس بنده از پذیرش این قطعنامه بود اما وقتی خدمت امام رسیدیم و آرامش ایشان را دیدیم مطمئن شدیم.

رضایی درباره این سؤال که نظر هاشمی رفسنجانی و نخست وزیر وقت نسبت به این قطعنامه چه بود، خاطرنشان کرد: آنها صحبت خود را کرده‌اند اما سیاسیون از این پذیرش خوشحال بودند چرا که معتقد بودند جنگ باید زودتر تمام شود.

فرمانده سابق سپاه با بیان اینکه صدا و سیما باید در یک برنامه جداگانه تاریخ انقلاب و جنگ را مرور کند، برای حضور در چنین برنامه‌ای اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ سیاست پشت صحنه این نبود که کل کشور وارد جنگ شود، افزود: برخی از آقایان معتقد بودند که جنگ باعث فشار اقتصادی بر مردم شده اما از نگاه ما نظامی‌ها کل کشور باید به جنگ ورود می‌کرد.

رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلات اقتصادی منجر به قبول قطعنامه شد یا خیر، تصریح کرد: قطعا مهم ترین مسئله مشکلات اقتصادی بود. البته استفاده دشمن از سلاح‌های شیمیایی که امام هم در آن به آن اشاره کردند در این مسئله حائز اهمیت بود.

وی با تاکید بر اینکه ما اولین نظام سیاسی در دنیا بودیم که در یک جنگ خارجی موفق شدیم، خاطرنشان کرد: ما توانستیم در چنین جنگی سرزمین‌های خود را آزاد کنیم و به شعارهای خود جامه عمل بپوشانیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما باید امروز را با دیروز پیوند دهیم و از تجربه‌ای که در مورد تحریم‌ها در زمان جنگ داشتیم در حال حاضر نیز استفاده کنیم.