معتادان با حکم قضایی به مراکز درمانی می‎روند
تاريخ ارسال خبر : 22 جولای 2011 | ساعت 20:05 | کد خبر: 5738 | sv171 | چاپ این مطلب

محمدباقر صابری زفرقندی بعدازظهر امروز در چهارمین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی قانونی با دو ماده تکلیفی برای درمان معتادان تصویب و ابلاغ کرده است.
وی افزود: براساس مواد ۱۵ و ۱۶ قانون ابلاغی مجمع تشخیص مصلحت نظام، معتادان به دو صورت‌ اختیاری و اجباری در مراکز ترک اعتیاد پذیرش می‌شوند.
صابری زفرقندی در تشریح ماده ۱۵ این قانون، افزود: براساس این ماده قانونی، معتادان به صورت داوطلبانه به مراکز ترک اعتیاد معرفی و اقدامات لازم برای درمان آنان آغاز می‌شود.
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ماده ۱۶ قانون یاد شده را به صورت اجباری اعلام و تصریح کرد: بر اساس این قانون در صورت عدم همکاری فرد معتاد برای اعزام به مراکز ترک اعتیاد، آن فرد با حکم قضایی و به صورت اجباری در این مراکز پذیرش و درمان می‌شود.
وی وضعیت اعتیاد را در ۱۰ استان کشور بسیار بحرانی و دارای مشکل جدی عنوان کرد و گفت: تهران پرمشکل‌ترین استان در زمینه اعتیاد است.
به گفته وی چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های کم خطر در این زمینه است.
صابری زفرقندی از وجود ۷ تا ۸ هزار معتاد تزریقی در تهران بزرگ خبر داد و گفت: این معتادان در ملأ عام اقدام به تزریق مواد مخدر می‌کنند.
وی با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای برنامه‌ای یک ساله ویژه جمع‌آوری و انتقال اجباری این معتادان به مراکز درمانی مجاز ترک اعتیاد افزود: در این مراکز روزانه به ازای هر معتاد ۱۰۰ هزار ریال هزینه می‌شود.
مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تأکید کرد: تا پایان سال جاری می‌توان ۱۰ هزار معتاد تزریقی را به صورت اجباری به این مراکز درمانی منتقل کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: باید با حداقل هزینه، اقدامات لازم برای درمان معتادان صورت بگیرد.
علی اصغر عنابستانی با بیان اینکه داشتن برنامه‌های علمی براساس شاخص و هدف در این زمینه ضرورت دارد، افزود: برای درمان معتادان اصل نگاه‌ها باید واقعیت‌گرا باشد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ