لاریجانی:رسانه ملی تریبون دولت نشود
تاريخ ارسال خبر : 22 جولای 2011 | ساعت 20:17 | کد خبر: 5745 | sv185 | چاپ این مطلب

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به شهرستان فیروزکوه ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در بیست و هشتمین یادواره شهدای روستای آسور با اشاره به استراتژی آمریکا در قبال ایران گفت: گاهی اوقات در کشور شاهدیم برخی افراد با کوچکترین تغییر لفظ مسئولان آمریکایی احساس می کنند شرایط حاکمیتی در آمریکا تغییر یافته در حالی که سخت در اشتباه به سر می برند.

وی افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی سرافراز است به دلیل ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های آمریکا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنگامی که آمریکا عراق را اشغال کرد تنها ایران در کنار مردم عراق بود اما آن هنگام نیز خیلی ها ایران را تحقیر کردند و در مسئله افغانستان و عراق و لبنان این گونه بود.

وی تاکید کرد: ما هیچگاه به دلیل ایستادگی در مقابل فشارها و از بکار بردن روحیه مجاهدانه ضرر نکردیم و امروز نیز عزت ملت ایران در پناه ایستادگی و مقاومت است و مصاف ملت ایران با آمریکا یک تاکتیک نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها می خواهند ناوهای خود را به منطقه و به میان مردم مسلمان بیاورند اظهار داشت: ملت ایران در مقابل لشگرکشی آمریکا به منطقه ایستادگی و مقاومت کرد و همین امر موجب بیداری در ملت های منطقه شد.

لاریجانی با انتقاد از کسانی که در موضوع رابطه با آمریکا بحث تابو را مطرح می کنند گفت: باید از کسانی که این موضوع را مطرح می کنند سئوال کرد چرا اسم این مسئله را تابو می گذارید این نوعی استقامت در مقابل آمریکا است. فرض کنید مذاکره با آمریکا انجام گرفت سئوال من این است در اختلافات استراتژیک و لشگرکشی های آمریکا به منطقه اگر ما بر سیاست های خود ایستادگی کنیم آیا آنها به مشاجره و دشمنی با ما نمی پردازند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به برخی که موضوع رابطه با آمریکا را تابو می نامند گفت: چرا اسم این مسئله را تابلو می گذارید و معتقدم به این دلیل اسم منفی بر روی این موضوع می گذارند تا اذهان مردم را مشوش کنند هر چیزی که ملت ایران بر آن ایستادگی می کند نباید مورد منفی به آن اطلاق کرد. در دولت های مختلف در جمهوری اسلامی فراز و فرودهای بسیاری وجود داشته است اما آن چیزی که باعث پایداری کشورمان شده است رهنمودهای امام خمینی(ره) و آیت الله خامنه ای بوده و راهنمایی های ولایت فقیه مردم را امیدوار و به صحنه آورده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در پایبندی در آرمانهای انقلاب استقامت داشته باشیم و دچار سرگردانی نشویم گفت: اینکه ما برای مذاکره با آمریکا تابو بسازیم و کسانی که در مقابل آمریکا ایستادگی می کنند را تحقیر کنیم حق نیست و در یک دولت هایی نیز از این حرفها می زدند ولی در باطن آن هیچ معنی خاصی وجود نداشت.

لاریجانی تاکید کرد: تنازل در مقابل قدرت هایی که می خواهند با زور اقدامات خود را جلو ببرند کار نادرستی است و معتقدم این قدرت ها با ملت مقاوم ایران روبرو هستند و در نهایت شکست خواهند خورد و حتی در مسئله هسته ای نیز هر چقدر کوتاه آمدیم در برخی اوقات آنها هیچ انعطافی نشان ندادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: تحلیل درست از شرایط موجب می شود تا گرفتار حرف های سطحی در سیاست نشویم.

لاریجانی با اشاره به شرایط فعلی کشورمان گفت:  جمهوری اسلامی ایران در پناه رهبری آیت الله خامنه ای در جایگاه بسیار خوبی در جهان قرار گرفته و امروز کشورمان دارای دموکراسی است و مردم با آزادی کامل در حال فعالیت هستند. نهادهای مختلفی در کشور مشغول بکار است و دولت به دنبال فضای عدالتخواهی در جامعه است و این از دستاوردهای خیلی مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هر میزان که فکر انقلاب اسلامی توسعه پیدا می کند دشمنی استکبار با کشورمان بیشتر می شود و آنها شگردهای مختلفی را برای تحریف دنبال می کنند اما ما باید آگاهانه گام برداریم.

وی به وظیفه رسانه ها در قبال شرایط کشور اشاره کرد و تاکید کرد: رسانه ها باید اطلاعات و تحلیل درستی به مردم ارائه دهند و اگر اشکالاتی در سه قوه وجود دارد به صورت منطقی مطرح کنند مردم باید احساس کنند افکار و آرای مختلف در جامعه مطرح می شود و نباید صدا و سیما تریبون دولت شود و معتقدم اگر در هر حوزه ای اشکالی وجود دارد باید مطرح شود اما نباید به سمت مسخرگی برود و مسائل را باید جدی مطرح کرد. رعایت این موارد موجب می شود قدرت فکری جامعه بالا برود.

لاریجانی  تصریح کرد: تردیدی نیست که در مسائل اقتصادی نکات مثبت و منفی وجود دارد اگر رسانه های عمومی اشکالات را عالمانه مطرح کنند و از روی کینه ورزی نباشد موجب می شود ذهن جامعه تقویت شود و فضای ثبات وجود داشته باشد چرا که اطلاع رسانی درست بسیار ضروری است.

رئیس مجلس با بیان اینکه راه شهدا مهمترین عامل عزتمندی ملت ایران بوده است اظهار داشت: در زمان دوم خرداد برخی رسانه های زنجیره ای  بدنبال تلقین خشونت در میان بسیجیان بودند در حالی که بسیجیان همواره اهل مجاهدت در راه خدا بوده اند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه باید در نکات اصلی فرهنگ اسلامی تمرکز داشته باشیم گفت: علت اینکه جامعه هوشیار و زنده داریم این است که مردم با فرهنگ اسلامی سازگاری دارند و با علما و روحانیت نزدیکی دارند و آنها معارف اسلامی را به مردم یاد می دهند و همین مورد باعث بالا آوردن معرفت دینی در زندگی فردی و اجتماعی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: باید بر اساس راهبردهای حوزه های علمیه و مراجع و ولی فقیه زمان پیش برویم. هر از چند گاهی حرف های سطحی همانند باد در فضای کشور می وزد اما آن فکر اسلامی که پس از ۱۴۰۰ سال موجب استقامت ما شده است در پناه همان تلاش های مراجع و علما است نه حرف های بیهوده ای که قبل از انقلاب عده ای با حرف های مارکسیستی می گفتند و بعد از انقلاب نیز عده ای با ادبیات لیبرالستی آن را مطرح می کردند و امروز نیز برخی نوعی صوفی معابی را مطرح می کنند که هیچ گونه دستاوردی برای کشور ندارد.

وی ادامه داد: عامل تقویت فکر دینی در جامعه ما اسلام شناسان واقعی و روحانیت هستند.

لاریجانی گفت: دغدغه شهید مطهری و نگرانی هایی که داشت از دغدغه های یک اسلام شناس واقعی بود یکی از نگرانی هایی که ایشان داشت این بود که فکر التقاطی در کشور به جای فکر اصلی بنشیند وافراد بدلی را به خوبی می شناخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: معتقدم جوانان ما اگر می خواهند راه اصیل اسلامی را بروند باید راه روحانیون پیشرویی همانند شهید مطهری و شهید باهنر را ادامه دهند. اینها رهبران صدر انقلاب اسلامی هستند و امروز نیز حوزه های علمیه ما رشد کرده حرفهایی که عده ای اخیرا مطرح کرده اند بسیار سبک است  و آدم گاهی خجالت می کشد که در جامعه ما چنین حرف هایی مطرح می شود.

وی با تاکید بر توجه به رونق و آبادانی کشور گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام جهاد اقتصادی نامگذاری کردند به این دلیل است که استفاده درست از منابع مهمترین عامل پایداری کشورمان است. ایران دارای منابع عظیم نفتی و گازی است و سرمایه های بسیاری در اختیار دارد اما همه آنها را در راه هزینه های جاری مصرف می کنند و هیچگاه این هزینه ها صرف تولید در کشور نشده است.

لاریجانی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم ایجاد صندوق توسعه ملی توسط مجلس تصویب شد گفت: اگر این قانون به صورت صحیح اجرا شود مشکل بیکاری در کشور حل خواهد شد. معتقدم تا حرکت پررونق در عرصه تولید بوجود نیاید مشکل حل نخواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه گفته می شود ما برای طرح های زودبازده تسهیلات پرداخت می کنیم ساده انگاری است البته من مخالف این موضوع نیستم ولی کار فرعی است کار اصلی باید تولید در کشور باشد.

وی تاکید کرد: اجرای صحیح قانون نیز یک مسئله بسیار مهم است هر مقدار برنامه صحیح تر اجرا شود بهتر نتیجه گیری خواهیم کرد. گاهی که مجلس ابراز نگرانی می کند به این دلیل است که برخی قوانین بر اساس تصویب مجلس اجرا نمی شود.

لاریجانی همچنین به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشورمان اشاره کرد و گفت: در قانون یارانه ها شیوه فعلی توزیع مد نظر مجلس نبود و ما می دانستیم اگر به این شیوه  توزیع شود منجر به تورم خواهد شد. لذا حدی برای آن گذاشته بودیم تا به تولید کشور لطمه وارد نشود اما به موقع و به درستی این کار انجام نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  همچنین تصریح کرد: هم اکنون شاهدیم بعد از گذشت چند مدت از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها واحد های تولیدی دچار مشکل شده اند و ما در بودجه سال ۹۰  برای این موضوع پیش بینی هایی را انجام دادیم.

لاریجانی با توصیه به پرهیز از حاشیه پردازی در کشور گفت: دعواهای سیاسی به درک مسائل اصلی مردم نمی خورد باید موضوعات اصلی کشور مورد توجه قرار بگیرد و همه اراده ها معطوف به این موضوع باشد کشوری که ولایت فقیه دارد اگر اختلافات هم بوجود بایید با وجود رهبری قابل حل شدن است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه ممکن است از نظر تخصصی در کشورمان اختلاف نظر وجود داشته باشد گفت: البته نباید تشنج در کشور ایجاد کرد و هر روز با کینه ورزی اقداماتی را انجام داد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد:  در شرایط فعلی که فضای انقلاب اسلامی حرکت تنفسی شدیدی را ایجاد کرده است باروری اقتصادی در کشورمان یک الگوی مطلوب خواهد بود و ساختار کارها در امور اجرایی باید به سمت تسهیل تولید برود.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ