- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

ماه رمضان تا حد ممکن از منزل خارج نشوید

 
 

ماه رمضان تا حد ممکن از منزل خارج نشوید

تهران – معاون آموزشی مرکزمدیریت حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد روزه دار بهتر است در روز به خصوص در ساعات گرم تا حد ممکن در منزل مانده و در اتاق های خنک تر استراحت کنند زیرا گرما و نور خورشید باعث تعریق و از دست دادن مایعات بدن می شود.

1391/04/30 - 14:46 [1]

دکتر’فرهاد رضوانی’ در گفت و گویی اظهار داشت: افراد باید فعالیت بدنی خود را در ماه رمضان محدود کنند و در طول روز دست های خود را مرتب با آب و صابون بشویند زیرا با این کار از گسترش بیماری های ویروسی به خصوص آنفلوانزای فصلی و H1 N1 ( آنفلوانزای خوکی ) جلوگیری می شود.

به گفته معاون آموزشی اورژانس کشور پس از یک مدت طولانی روزه بودن و به دلیل عدم دریافت مواد غذایی در طول روز عمده افراد در حین افطار دچار افت قند خون، تحریک پذیری و بی حالی می شوند، بنابراین بهتر است در ابتدا باز کردن روزه خود در زمان افطار خرما، سبزی، پنیر، چای شیرین و کمی عسل میل کنند.

رضوانی تصریح کرد: متخصصان تغذیه توصیه می کنند در موقع افطار مقدار کمی سوپ و یا آش به عنوان پیش غذا مصرف شود، زیرا دستگاه گوارش ابتدا با حجم کمی از غذا آماده فعالیت می شود و سعی کنید پس از چند ساعت شام خود را صرف کنید.

معاون آموزشی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی به روزه داران توصیه کرد غذا را خوب جویده و به آرامی میل کنند، از پرخوری و تند غذا خوردن خودداری کرده، در حین غذا خوردن، از نوشیدن آب اجتناب کنند و غذاهای فاقد روغن و چاشنی را در برنامه غذایی افطار و شام بگنجانند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، این مقام مسوول در اورژانس کشور خاطرنشان کرد: افراد باید از نوشیدن چای، قهوه و نوشابه بلافاصله پس از افطار خودداری کنند و پس از شام دسری از میوه های تازه و آجیل صرف کنند و همچنین در طی شب حدود شش تا هشت لیوان آب را جرعه جرعه بنوشند.