۱۵۰ حامی به تعداد حامیان ایتام شهرستان عسلویه اضافه شد
تاريخ ارسال خبر : 22 جولای 2015 | ساعت 23:18 | کد خبر: 33666 | sv237 | چاپ این مطلب

“عسلویه نیوز” رئیس کمیته امداد شهرستان عسلویه از اضافه شدن ۱۵۰ حامی  به تعداد حامیان ایتام این شهرستان خبر داد.اختری زاده

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” حسن اختری زاده در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک روز عید به مردم شریف شهرستان عسلویه اظهار داشت: در دهه آخر ماه مبارک رمضان و لیالی قدر ۱۵۰ نفر از خیرین و کارکنان شرکت های مستقر در منطقه پارس جنوبی این شهرستان به عنوان حامی جدید برای ایتام نیازمند نامنویسی کردند و حمایت بیش از ۲۰۰ یتیم نیازمند را بر عهده گرفتند.

حسن اختری زاده حضور و مشارکت مضاعف مردم متدین شهرستان عسلویه در برنامه های امداد از جمله طرحهای اکرام ایتام ،محسنین، شفا، طه و … را طی سال جاری خوب توصیف کرد و از اقشار مختلف این شهرستان خواست در مبارزه با فقر و محرومیت و خدمت به ولی نعمتان میهن اسلامی، کمیته امداد را یاری نمایند.

گفتنی است در حال حاضر ۲۲۴ نفرحامی نیکوکار برای رفع نیازهای ۱۸۶ یتیم نیازمند با مدیریت کمیته امداد عسلویه همکاری صمیمانه ای دارند.

رئیس کمیته امداد امام شهرستان عسلویه انجام طرح اکرام ایتام را از جمله طرح های خوب امداد در کمک به یتیمان تحت حمایت دانست و تصریح کرد : با انجام این طرح خداپسندانه و کمک حامیان و خیرین به ایتام تحت حمایت آنها نیز مانند سایر کودکان از امکانات معیشتی و تحصیلی برخوردار شده اند.

اختری زاده در پایان ضمن تشکر از خیرین و نیکوکاران این شهرستان گفت : این نهاد مردمی با همکاری مردم نیک اندیش و خیر خواه آمادگی خود راجهت خدمت به محرومین و ارائه خدمات به نیازمندان اعلام می دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه از توزیع کارت هدیه بین کودکان زیر شش سال تحت حمایت کمیته امداد عسلویه خبر داد و خاطرنشان کرد: این امر در راستای حمایت از کودکان کم‌بضاعت و خانواده‌های آنان انجام گرفته است.

حسن اختری زاده افزود: برای ۶۵ کودک زیر شش سال کمیته امداد شهرستان عسلویه به مبلغ ۳۹ میلیون ریال کارت سوء تغذیه توزیع شد.

وی اظهار داشت: با معرفی این کودکان از مرکز بهداشت ودرمان شهرستان عسلویه مبنی بر داشتن سوء تغذیه، می توانند این کارت را دریافت کنند.

وی افزود: با داشتن این کارت می توانند با مراجعه به فروشگاه های طرف قرارداد اقلام و کالاهای مورد نیاز را تهیه کنند.

وی  با اشاره به ضرورت اهمیت دادن به مسئله تغذیه کودکان و جلوگیری از مشکلات سوء تغذیه آنان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شبانکاره در این راستا گام‌های ارزشمندی برداشته است.

وی ادامه داد: برگزاری طرح مقابله با سوء تغذیه در کمیته امداد عسلویه یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین طرح‌های انجام شده در این شهرستان است.

اختری زاده با تشریح روند اجرای این طرح اذعان داشت: طرح رفع سوء تغذیه با برنامه‌ریزی کمیته امداد و همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اجرا شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه تصریح کرد: پرداخت هزینه درمانی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر رویکردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی است و اقدامات گسترده‌ای در این راستا صورت پذیرفته است.

حسن اختری زاده اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی برای ارتقای سطح سلامت خانواده‌های نیازمند سالانه خدمات بسیاری در زمینه بهداشت ارائه می‌کند.

وی خاطر‌نشان کرد: کمیته امداد از سال ۷۶ بر مبنای سیستم ارجاع با محوریت پزشک خانواده که یکی از علمی‌ترین و اصولی‌ترین روش‌های ارائه خدمات بیمه‌ای به بیمه‌شدگان است، به مددجویان خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان عسلویه با اشاره به اینکه پزشکان خانواده با توجه به ریز فاکتورهای موجود در بحث سلامت و اطلاعی که از وضعیت سلامت مددجویان دارند، به آنها ارائه خدمت می‌کنند، افزود: خدمات این بخش در سطح یک در قالب پزشک عمومی، سطح ۲ پزشک متخصص و سطح سه در قالب خدمات بیمارستانی و معرفی خانواده‌ها به پزشکان فوق تخصص است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۵۳ نفر بیمه شده روستایی و شهری زیر پوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: بیمه مددجویان شهری به صورت خدمات درمانی است، ولی از آنجایی که بیمه پایه مددجویان روستایی خدمات درمانی است، در قالب سرفصل بهداشت، تکریم و بیمه‌های اجتماعی به آنها ارائه خدمت می‌شود.

اختری زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کمیته امداد در پنج سرفصل کاری به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد، افزود: ارائه خدمات بیمه‌ای ویژه یا مکمل، کمک به رفع سوء تغذیه کودکان، بیمه‌های اجتماعی و خدمات بهداشتی شامل این نوع خدمات است.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته در قالب اعتبارات ویژه که شامل خدمات غیر بیمه‌ای و فرانشیز درمانی بود، ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، اضافه کرد: در سرفصل بهداشت نیز که یکی از مهم‌ترین خدمات قابل ارائه توسط امداد بوده و یکی از فاکتورهای مهم در توانمندسازی مددجویان بوده و جایگاه ویژه‌ای در سلامت مددجویان دارد، نیز ۸۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان عسلویه افزود: سال گذشته در راستای ایجاد مشاغل خانگی برای مددجویان این شهرستان اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال هزینه شد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت وام های کارانگیزی به مددجویان عسلویه ای به منظور اشتغالزایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد افزود: سال گذشته ۲۰ مورد پرونده وام کارانگیزی برای مددجویان تشکیل شد.
وی افزود: ایجاد اشتغال برای مددجویان از جمله اقداماتی است که در راستای توانمندسازی گروه هدف صورت می‌گیرد.
حسن اختری زاده، مدیر کمیته امداد شهرستان عسلویه گفت: توانمند سازی مددجویان کمیته امداد و تلاش برای خودکفایی آنان مهم ترین رویکرد کمیته امداد این شهرستان است.

اختری زاده افزود: کمیته امداد تلاش می کند، با توانمند سازی مددجویان، ایجاد فرصت های شغلی و حمایت از آنان در این مسیر گام بردارد.

وی اظهار نمود: طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با رویکرد خروج مددجویان از بیکاری و توانمند سازی آنان برگزار می شود.

اختری زاده با بیان اینکه در این راستا مشاغل خانگی مورد توجه ویژه قرار دارد، تصریح کرد: مشاغل خانگی از اقدامات مورد تاکید کمیته امداد در جهت توانمندسازی مددجویان این نهاد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشاغل خانگی می تواند نقش مهمی در تولید داشته باشند، افزود: نیاز به سرمایه کمتر از واحد های تولید، ایجاد فرصت کار برای قشر بیشتری باتوجه به مکان این  نوع اشتغال از نقاط قوت طرح مشاغل خانگی به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه مشاغل خانگی بستری برای ایجاد شغل‌ های کم هزینه و پایدار است.

اختری زاده با اشاره به فرآیندی که در مشاغل خانگی و خرد در کمیته امداد تعریف شده است، ابراز کرد: مرحله استعدادیابی، مشاوره‌های شغلی، آموزشی از جمله مراحل تعریف شده برای این مشاغل است.

رئیس کمیته امداد شهرستان عسلویه ادامه داد: جهت پایداری شغل‌های ایجادی توسط کمیته امداد، بر نحوه اجرای این شغل ها به صورت مستمر نظارت می شود.

اختری زاده، اذعان داشت: کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) در این شهرستان در جهت اجرای سیاست های کلان این نهاد مبنی بر توانمند سازی خانواده های تحت حمایت و ترویج فرهنگ اشتغال بویژه توسعه مشاغل خانگی و مشاغل خرد و کوچک تسهیلات مناسب در اختیار مدد جویان این نهاد قرار می دهد.انتهای خبر/خ.ع


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ