- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

بوشهر تنها شهر در افزایش فوتی تصادفات درون شهری شد

به گزارش عسلویه نیوز”  علی رضایی پیش از ظهر امروز در نشست شورای ترافیک استان بوشهر اظهار داشت: تعداد افراد فوت شده در سه ماهه نخست امسال  ۲۴ نفر اعلام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۷ نفر بود، افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش حوادث برون شهری نیز در سه ماهه اول امسال ۵۵ نفر فوتی داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۷۵ نفر بود کاهش نشان می‌دهد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: در راستای کاهش حوادث جاده‌ای از اول فروردین ماه امسال تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ تابلو برای ایمن سازی راه‌ها نصب کرده‌ایم.

نادر پروانه افزود: همچنین حذف ۲۰ نقطه زودبازده پرحادثه در طول محورها و در صورت تامین اعتبار نیز روشنایی ۶۰ نقطه در نقاط پرحادثه راه‌ها امسال انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها به طول ۱۵۰ کیلومتر و روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان نیز از جمله دیگر برنامه‌های این مدیریت است که در صورت تامین اعتبار انجام می‌شوند.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر نیز گفت: آموزش مسائل ترافیکی به شهروندان و بویژه رانندگان مهم‌ترین عامل در کاهش حوادث جاده‌ای و تصادف‌ها است.

خدارحم آبادی افزود: همچنین همکاری منسجم مطبوعات با اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در اطلاع رسانی نکات آموزشی ترافیکی به مردم ضروری است که متاسفانه در استان این همکاری ضعیف است.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام بخشنامه معاونت نیروی انسانی رئیس جمهور در خصوص آموزش مسائل ترافیکی و انتظامی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی متاسفانه ادارات دولتی در این رابطه همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

آبادی اضافه کرد: تنها راه برون رفت از معضلات ترافیکی استان بوشهر تقویت بخش آموزش و ارائه نکات آموزشی ترافیکی به هم استانی‌هایمان است.

وی یادآور شد: در سال گذشته و سه ماهه اول امسال در بخش حوادث ترافیکی در شهرها و جاده‌های استان بوشهر ۴۴۹ نفر فوتی و سه هزار و ۷۴ نفر نیز مجروح داشته‌ایم.