- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

مدیر کل گمرک بوشهر خبر داد: گمرک ویژه پارس جنوبی اداره کل می‌شود

به گزارش “عسلویه نیوز” ابوالفضل اکبرپور در بازدید از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی در نشست با مسئولان گمرک پارس جنوبی اظهار داشت: اداره کل گمرکات استان بوشهر در راستای رشد و تعالی هرچه بیشتر استان از همه توان و ظرفیت خود استفاده میکند و هیچ فرصتی را برای پیشرفت هدر نمیدهیم.
وی با بیان اهمیت عسلویه در صنعت و اقتصاد کشور افزود: بدون تردید بندر عسلویه از مناطق مهم و ارزشمند استان و کشور است و باید توجه ویژه‌ای به این منطقه شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: وجود تاسیسات عظیم نفت و گاز در این منطقه و حضور پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها نشان دهنده اهمیت این منطقه است و گمرک پارس جنوبی نیز از فعال‌ترین گمرکات استان و کشور است و همواره شاهد رشد چشمگیر مبادله کالا در این منطقه هستیم.
اکبرپور از ارتقای گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به اداره کل خبر داد و تصریح کرد: سطح سازمانی گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس از مدیریت به اداره کل ارتقا یافته است.
وی اضافه کرد: موافقت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور مبنی بر ارتقا سطح سازمانی گمرک این منطقه به ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ارسال شده است.
اکبرپور اذعان داشت: ارتقاء سطح سازمانی گمرک منطقه ویژه اقتصادی پارس از مدیریت به اداره کل از مصوبات سفر سوم ریاست جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر است که ارزش بسیار زیادی دارد.
وی گفت: بدون تردید تغییر چارت سازمانی در راستای افزایش تعداد پست‌های سازمانی و ارائه سریعتر و بهتر خدمات از مزایای ارتقای سطح سازمانی این گمرک است که باید نهایت استفاده را از این موقعیت ببریم.
مدیرکل گمرک استان بوشهر ابراز داشت: امکان تفویض اختیار از گمرک ایران در اجرای رویه‌های گمرکی و افزایش سطح اعتبارات مالی در راستای تجهیز، نوسازی و بهبود وضعیت معیشتی پرسنل نیز از جمله مزایای این ارتقاست.
اکبرپور یادآور شد: ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر دارای ۱۵ گمرک، دفترخانه گمرکی و اداره کل است و استان بوشهر در واقع در رونق و رشد اقتصادی و تجارت و بازرگانی کشور نقش مهمی بر عهده دارد.
وی از افزایش تجهیزات برخی از گمرکات فعال استان خبر داد و بیان داشت: با توجه به توسعه و افزایش فعالیت‌های گمرکی در گمرکات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، گناوه و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر این سه گمرک به دستگاه ایکس‌ری کانتینری که نقش بسزایی در تسریع فعالیت‌های گمرکی دارد، مجهز میشوند.
اکبرپور گفت: باید دست به دست هم بدهیم و از تمام ظرفیت و پتانسیل موجود استفاده کنیم تا همانند گذشته به موفقیت لازم برسیم.