- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

میزان بدهی زندانیان جرایم غیر عمد در استان

به گزارش سوک به نقل از ایرنا، اکبر محبی روز دوشنبه درجلسه برنامه ریزی مراسم جشن گلریزان دردشتستان افزود: از این شمار ۲۲ نفر مربوط به شهرستان دشتستان است که مربوط به مهریه ، چک بلامحل و تصادفات است.

وی اظهارداشت: ستاد دیه مردمی است که مشارکت افراد نیک اندیش و کمک های دولتی در زمینه آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد ونیازمند فعالیت می کند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر ادامه داد: پارسال ۱۸۶ زندانی جرایم غیرعمد که بدهی آنها ۱۴۰ میلیارد ریال بود با فعالیت های ستاد دیه این استان زمینه آزاد سازی آنها فراهم شد.

محبی یادآورشد: دردشتستان فعالیت ستاد دیه بسیار موفق بوده است و در این چند سال زندانیان بسیاری از طریق این ستاد آزاد شده اند.

وی با اشاره به اینکه عمده ترین اقدامات ستاد دیه فعالیت برای اخذ رضایت از شاکیان است اضافه کرد: کمک های جمع آوری شده توسط ستاد دیه شهرستان برای آزاد سازی زندانیان همان شهرستان هزینه می شود.

محبی گفت: اگر زندانی جرایم غیرعمد مقداری از هزینه را خود پرداخت کند و یا از خیرین کمک بگیرد ستاد نیز بخش اعظمی از بدهی ایشان را از سوی ستاد دیه کشور پیگیری و پرداخت می کند.

وی از دیگر سیاست های ستاد دیه را پرداخت وام و تسهیلات از سوی بانک های عامل برای پرداخت بدهی زندانیان جرایم غیرعمد ذکر کرد.

محبی خواستار مشارکت دهیاران در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد از طریق برگزاری جشن گلریزان و اطلاع رساتی لازم شد.

وی گفت: جشن گلریزان در دشتستان در مورخ ۲۱ مردادماه سالجاری برگزار خواهد شد.