- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - http://assalouyehnews.ir -

در بردخون،کارت شناسایی بدهید مرغ ببرید!

به گزارش “عسلویه نیوز” تعدادی از شهروندان بردخونی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بردخون از نحوه توزیع مرغ دراین بخش گله کردند و خواستار توجه به مشکلات و نیازهای مردم شدند.

علی احمدی که شغل کشاورزی دارد گفت: از سحر تا ظهر در زمین کشاورزی مشغول کار و تلاش بودم و از فرط خستگی پس از اقامه نماز ظهر و عصر برای خرید مرغ به بازار مراجعه کردم اما تا ساعت ۷ عصر در انتظار مرغ در صف ایستادم.

فاطمه خیاط خانه‌دار است و می‌گوید: حدود دو ساعت است که منتظرم شاید چند کیلو مرغ خریداری کنم و برای افطار بپزم ولی گفته‌اند که شناسنامه می‌خواهد حال من چگونه به خانه برگردم و آیا بعد از برگشت مرغی وجود دارد یا نه؟

محمد قاسمی صیاد بازنشسته هم از نحوه توزیع مرغ در بردخون گله کرد و اظهار داشت: کاش مسئولان توجه بیشتری به وضعیت مردم می‌کردند که چگونه در حال روزه مجبورند در صف مرغ بایستند تا در سفره افطار از گوشت مرغ میل کنند.

عبدالله مغدانی یک فعال فرهنگی نیز گفت: از روستای مغدان به امید تهیه افطار به مرکز شهر بردخون آمده‌ام اما صاحب فروشگاه گفته که بدون شناسنامه مرغی به شما نمی‌دهم، حالا انصاف است مسیر طولانی را طی کنم و با دست خالی به خانه برگردم.

صدیقه ح نیز به خبرنگار ما گفت: قیمت مرغ بیشتر از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان شده و ما چند ماه است در آرزوی تکه گوشت یا مرغی به سر می‌بریم و امروز با خوشحالی آمده‌ام شاید مرغی نصیبم شود ولی شناسنامه با خود ندارم و فکر نمی‌کنم چیزی به من بدهند.

اسماعیل واعظ متصدی فروشگاه مواد گوشتی نیز گفت: برای شهر بردخون سهمیه اندکی مرغ اختصاص یافته و این سهمیه جوابگوی نیاز و تقاضای مردم منطقه نیست و باید میزان سهمیه بخش که مهاجران زیادی نیز دارد افزایش پیدا کند.

مسئول امور صنفی بردخون نیز به خبرنگار ما گفت: روز گذشته یک تن مرغ به قیمت دولتی بین ۳۱۰ خانوار بردخون توزیع شده است و در مراحل بعدی مرغ به خانوارهایی اختصاص می‌یابد که از این سهمیه استفاده نکرده باشند.

صادق نظری افزود: توزیع مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت که امیدواریم با سهمیه‌های اختصاصی به منطقه همه مردم از مرغ دولتی بهره‌مند شوند.